مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ساخت مترو تهران گفت: ما به ۲۰۰۰ واگن دیگر احتیاج داریم تا سرفاصله کاهش یابد.

محسن هاشمي

محسن هاشمی عصر سه‌شنبه ۱۸ دی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه تامین قطارهای خط ۷ مترو تهران  با بیان این‌که ما به ۲۰۰۰ واگن دیگر احتیاج داریم تا هدوی(سرفاصلهث) قطارها کاهش یابد، گفت:‌ شهرداری و دولت باید فعال‌تر باشند تا مردم بتوانند از خط‌های تکمیل شده استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، او گفت: فردا سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و به یاد دارم که در دهه ۷۰ بحث خرید تجهیزات و برگزاری مناقصه برای مترو مطرح بود و از اروپا چهار شرکت اعلام آمادگی کرده بودند. این شرکت‌ها قیمت‌های بسیار بالایی در مورد تامین هر واگن می‌کردند. به گونه‌ای که یک و نیم میلیون دلار برای هر واگن قیمت گذاشته بودند که این عدد اصلا قابل قبول نبود و آیت‌الله هاشمی بعد از شنیدن این ارقام دستور دادند که مابقی شرکت‌ها از کشورهای دیگر وارد مناقصه شوند.

او با بیان این‌که در همان ایام به کشور چین سفر کردیم و با این‌که بازدید از مترو در برنامه‌های ما نبود اما از مترو پکن بازدید کردیم، گفت: در آن زمان پکن تنها یک‌ونیم خط مترو داشت و آنجا آیت‌الله هاشمی قیمت هر واگن را پرسید و آنها گفتند که قیمت هر واگن ۲۰۰ هزار دلار است که بسیار شوکه شدیم. چرا که قیمت‌های اروپاییان بسیار بالا بود.

هاشمی گفت: بعد از برگشت به ایران آیت‌الله هاشمی دستور دادند که سفیر آلمان به ریاست‌جمهوری بیاید تا توضیح دهد و به آنها اعتراض کنیم که چرا بالاترین رقم را ارائه کردند. البته آنها هم گفتند که این رقم‌ها به دلیل آن‌که بخش خصوصی وارد شده به آنها ارتباطی ندارد و سرانجام شرکت چینی برنده مناقصه شد و شرکت پارس‌واگن نیز به عنوان شرکت همکار انتخاب شد.

کد خبر 427914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha