همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در مراسم انعقاد توافق‌نامه تامین قطارهای خط ۷ مترو تهران که در محل شرکت بهره‌برداری مترو برگزار شد، گفت: در حال حاضر دو و نیم میلیون سفر درون شهری داریم، اما ایده‌آل ما این است که این عدد را به ۷ میلیون سفر موثر در روز برسانیم.

حناچي

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در مراسم انعقاد توافق‌نامه تامین قطارهای خط ۷ مترو تهران که به میزبانی محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهربانو امانی و محمود میرلوحی از اعضا شورای شهر، مهدی مقدسی نماینده مجلس و هیئت چینی به عنوان طرف توافق برگزار شد، با بیان این‌که چهارشنبه ۱۹ دی سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی است، گفت: نام مترو با عزم جدی آن مرحوم عجین شده است؛ برای ایشان آرزوی مغفرت الهی داریم و جایشان نیز خالی است.

او عنوان کرد: امروز برای کار مهمی اینجا جمع شده‌ایم که تامین واگن است؛ سهم مترو در حال حاضر در حمل‌ونقل شهری ایران حدود ۱۴ درصد است. اگر همه شبکه‌ها با حداکثر ظرفیت به بهره‌برداری‌ برسند این سهم تا ۵۰ درصد نیز می‌تواند افزایش یابد. در حال حاضر دو و نیم میلیون سفر درون شهری داریم، اما ایده‌آل ما این است که این عدد را به ۷ میلیون سفر موثر در روز برسانیم.

حناچی با تاکید بر این‌که جلوگیری از ترافیک ‌و آلودگی در کلانشهرهای جهان هیچ راه شناخته‌شده دیگری جز توسعه حمل‌ونقل عمومی و همزمان کاهش تردد با وسایل شخصی ندارد، تصریح کرد: در ۷ خط مترو دو هزار واگن کسری داریم و با وجود توافقنامه‌ای که در وزارت کشور امضا شده و تلاش‌های دیگری که می‌کنیم، امیدواریم این کمبود را جبران کنیم.

شهردار تهران افزود: می‌توانستیم واگن‌هایی را که امروز قرارداد می بندیم به واگن‌سازی تهران ارجاع بدهیم، اما به واگن‌سازی اراک ارجاع شد تا در سطح کشور از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم، امیدواریم تجربه خوبی از این کار به دست آید.

شهردار تهران ادامه داد: اگر به مسیر واقعی برویم امکان سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی فراهم می‌شود، اما در حال حاضر امکان آن وجود ندارد. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که قیمت را واقعی کنیم، اما اگر تلاش می‌کنیم با این شرایط سخت قیمت را پایین نگه‌ داریم، به این معنی است که سوبسید بسیار سنگینی را اعمال می‌کنیم.

حناچی گفت: در نظرسنجی‌ای که در ایستگاه‌های مترو انجام شد، ۷۰ درصد مسافران گفتند حاضر هستند قیمت‌ها کمی واقعی‌تر شود، البته به شرط آن که سرویس‌ها افزایش یابد. اگر می‌خواهیم زودتر سهم مترو را به ۵۰ درصد از سهم حمل‌ونقل برسانیم، باید درنهایت به این بحث بپردازیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با استفاده از تجربیات همکاران چینی‌مان بتوانیم به سطح خوبی از تولید در این حوزه برسیم.

کد خبر 427909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha