همشهری آنلاین: یک کارزار اینترنتی برای حمایت مالی از کرسیتوف دوتینگر، مشت‌زنی که پلیس ضد شورش فرانسه را به باد کتک گرفت، بیش از ۱۱۵‌هزار یورو پول جمع کرد.

جليقه زردها

به گزارش یورونیوز، کرسیتوف دوتینگر روز شنبه ۵ ژانویه و در جریان هشتمین تظاهرات سراسری جلیقه زردها، پس از بحث و جدل با گروهی از ماموران، به روی پل پرید و با ضربات مشت، یک گروه ۴ نفره از ماموران را ۱۰ متر به عقب راند.

قهرمان سال ۲۰۰۸ بوکس فرانسه، پس از آنکه از سوی پلیس شناسایی شد، با انتشار یک ویدیو، اعلام کرد «زیاده روی» کرده و خود را به پلیس تحویل خواهد داد. وی در این پیام گفت در هفته‌های گذشته در تمام تظاهرات شرکت کرده، اما تا پنجم ژانویه مرتکب هیچ خشونتی نشده است. اما پس از دیدن خشونت پلیس و پس از آنکه همراه با همسرش مورد حمله گلوله‌های گاز اشک‌آور نیروهای ضد شورش قرار گرفته، از خودش دفاع کرده است.

کریستوف دتینگر می‌گوید در هفته‌های گذشته در تمام تظاهرات شرکت کرده، اما تا پنجم ژانویه مرتکب هیچ خشونتی نشده است.

کارزار اینترنتی برای کمک مالی از سوی خواهر ناتنی کریستوف به راه افتاد. کریستوف دویتینگر، حالا دست‌کم برای جلیقه زردها یک قهرمان ملی است.

اریک دروئه، یکی از چهره‌های شاخص و بنیانگذاران جنبش جلیقه زردها، با اعلام مشارکت در این کمپین، نظر بسیاری از شهروندان فرانسوی را به آن جلب کرد.

آقای دوتینگر پس از معرفی خود به پلیس، دستگیر شد و تا زمان تنظیم این خبر در بازداشت موقت به سر می‌برد.

کد خبر 427832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha