همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ترمیم سوابق تحصیلی برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاهی را تشریح کرد.

وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایسنا، عباس سلطانیان با اشاره به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر ورود به ۸۵ درصد کد رشته محل‌های دانشگاهی بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری و شرایط ترمیم سوابق تحصیلی، اظهار کرد: هنوز صورت جلسه رسمی این مصوبه به دست ما نرسیده است؛ اما ترمیم معدل یکی از بخشنامه‌های آموزش و پرورش است که در سال ۹۴ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

وی افزود: کلیه دیپلمه‌های سال ۸۴ به بعد می‌توانند ترمیم نمرات را در صورت تمایل انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر شخصی بخواهد درس یا دروسی را مجدد امتحان بدهد و نمره خودش را ترمیم کند می‌تواند درخواست شرکت مجدد در امتحانات نهایی را بدهد، گفت: به این ترتیب متقاضیان به منطقه آموزش و پرورش خود که دیپلم‌شان را آنجا گرفته‌اند مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند.

سلطانیان ادامه داد: بنابراین دانش‌آموزی که اکنون در حال تحصیل است نمی‌تواند درخواست ترمیم نمره بدهد.

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموخته می‌تواند تنها یک مرتبه از این امکان استفاده کند، تاکید کرد: نمرات ترمیم شده فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال می‌شود و تاثیری در معدل و نمره دیپلم افراد ندارد.  

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دروس مشمول نیز گفت: هر دانش‌آموزی بنا به تشخیص خود و در صورت نیاز در هر تعداد درس که امتحانش به صورت نهایی برگزار می‌شود می‌تواند شرکت کند و این سوابق ترمیم شده در گزینش نهایی در کنکور تاثیرگذار است.

سلطانیان افزود: تمام دیپلمه‌های سال ۸۴ به بعد می‌توانند درخواست ترمیم نمره بدهند و ربطی به نظام قدیم و یا جدید بودن دانش‌آموختگان ندارد.

وی درباره نوع مدارس و زمان شرکت در آزمون ترمیم نمره نیز گفت: در هر نوبت امتحانی که نهایی برگزار می‌شود امکان شرکت در آزمون وجود دارد. شرایط و نوع مدرسه از جمله تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن نیز تاثیری در گزینش و ترمیم معدل ندارد و شرایط شرکت در آزمون ترمیم سوابق تحصیلی برای همه متقاضیان یکسان است.

کد خبر 427724
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha