دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب بامداد دوشنبه در هتل بورلی هیلتن کالیفرنیا برگزار شد و «کتاب سبز» با سه جایزه و «حماسه کولی» و «رُما» هر کدام با دو جایزه فاتحان اصلی این دوره لقب گرفتند.

كريستين بيل برنده جايزه گلدن گلوب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، ساندرا اوه و اندی سمبرگ اجرای مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ را بر عهده داشتند که در کمال شگفتی اوه در بخش تلویزیونی برگزیده شد و جایزه بهترین بازیگر زن را برای سریال «کشتن ایو» گرفت. در بخش سینما «کتاب سبز» به کارگردانی پیتر فارلی سه جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد مکمل (ماهرشالا علی) به دست آورد. این فیلم در پنج بخش نامزد بود.

«حماسه کولی» به کارگردانی برایان سینگر دیگر فیلم موفق این دوره بود که دو جایزه بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد را برد. رامی مالک در این فیلم به نقش فردی مرکوری، خواننده فقید گروه راک کویین ظاهر شده است. درام سیاه و سفید «رما» به کارگردانی آلفونسو کوارون در دو بخش بهترین کارگردان و بهترین فیلم خارجی‌زبان جایزه گرفت تا راه خود را برای درخشیدن در اسکار هموار کند. این فیلم پیش‌تر جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را برده بود.

کریستین بیل که برای ایفای نقش دیک چنی (معاون پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا) نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی بود، تنها برنده از شش نامزد «معاون» آدام مک‌کی لقب گرفت. این بازیگر بریتانیایی پس از دریافت جایزه از «شیطان» تشکر ویژه کرد. گلن کلوز برای «همسر» جایزه بهترین بازیگر زن درام را برد و اولیویا کولمن برای «محبوب/سوگلی» بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی شد. جایزه بهترین بازیگر زن مکمل هم به رجینا کینگ برای «اگر بیل استریت زبان داشت» رسید.

از ناکامان بزرگ این دوره می‌توان به «محبوب/سوگلی» یورگوس لانتیموس و «ستاره‌ای متولد می‌شود» بردلی کوپر اشاره کرد که هر کدام از پنج نامزدی فقط یک جایزه بردند. «کوکلاکس‌کلان سیاه» اسپایک لی و «مری پاپینز بازمی‌گردد» راب مارشال هم با وجود داشتن چهار نامزد دست خالی مراسم را ترک کردند.

در بخش تلویزیونی مایکل داگلاس برای بازی در سریال «روش کامینسکی» جایزه بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی را به دست آورد و جف بریجز، بازیگر کهنه‌کار آمریکایی به پاس خدمات چشمگیر خود به دنیای سرگرمی جایزه افتخاری سسیل ب. دمیل را دریافت کرد.

گلدن گلوب جایزه ویژه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین‌های سینما و تلویزیون و پس از اسکار مهم‌ترین جایزه سینمایی در آمریکاست. این انجمن از سال ۱۹۴۴ فعالیت خود را آغاز کرده و امروز حدود ۱۰۰ خبرنگار و روزنامه‌نگار آزاد عضو آن هستند.

کد خبر 427670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha