یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکول کیدمن یک روز پیش از اهدای جوایز گلدن گلوب برنده جایزه بهترین بازیگر زن مکمل از اسکار سینمای استرالیا شد و آلفونسو کوارون هم دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان را برد.

نيكول كيدمن در مراسم اسكار استراليايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، کیدمن ۵۱ ساله که در دو بخش بهترین بازیگر زن با «ویرانگر» و بهترین بازیگر زن مکمل با «پسر پاک شد» نامزد دریافت جایزه از آکادمی سینما و تلویزیون استرالیا شده بود، در بخش بازیگر مکمل جایزه برد. جایزه بخش بهترین بازیگر زن هم به اولیویا کولمن برای بازی در «محبوب/سوگلی» رسید.

در این بخش لیدی گاگا با «ستاره‌ای متولد می‌شود» و گلن کلوز با «همسر» جزو نامزدها بودند. این دو همراه با کیدمن در بخش بهترین بازیگر زن گلدن گلوب هم بخت بردن جایزه دارند. در بخش بهترین فیلم جایزه به «رما» ساخته آلفونسو کوارون رسید تا فیلمساز مکزیکی با بردن جایزه بخش کارگردانی با چهار جایزه در تاریخ اسکار استرالیایی جاودانه شود.

بخش بهترین بازیگر مرد هم مانند بهترین بازیگر زن یک شگفتی بزرگ بود. هیو جکمن که به نظر می‌رسید با «رقیب پیشتاز» بخت اصلی باشد، رقابت را به رامی مالک واگذار کرد. بازیگر آمریکایی در «راپسودی بوهمی» به نقش فردی مرکوری، افسانه موسیقی راک بریتانیا ظاهر شده است.

هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون استرالیا شامگاه جمعه در هتل ماندرین در هالیوود غربی-لس‌آنجلس برگزار شد و به نوعی فصل جوایز سینمایی را کلید زد. وارویک تورنتن، فیلمساز استرالیایی در بخش بهترین کارگردان با «سرزمین شیرین» نامزد دریافت جایزه بود و البته ناکام بزرگ هم لقب گرفت.

کد خبر 427547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha