همشهری آنلاین: آمار بازدیدکنندگان از موزه لوور پاریس در سال ۲۰۱۸ با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت.

موزه لوور در پاريس فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گلوبال تایمز، رکورد پیشین معروف‌ترین موزه دنیا مربوط به سال ۲۰۱۲ با ۹.۷ میلیون نفر بود که به لطف افتتاح بخش هنر اسلامی و میزبانی از دو نمایشگاه آثار لئوناردو داوینچی و رافائل به دست آمد. رونق دوباره صنعت گردشگری فرانسه به ویژه در پاریس و برگزاری نمایشگاه آثار اوژن دلاکروا (هنرمند فرانسوی درگذشته ۱۸۶۳)‌ با بیش از ۵۴۰ هزار بازدیدکننده از مهم‌ترین دلایل رسیدن آمار تماشاگران موزه لوور به ۱۰.۲ میلیون نفر است.

افتتاح موزه لوور شعبه ابوظبی که همین اواخر یک سالگی خود را جشن گرفت و البته تولید یکی از موزیک‌ویدئوهای بیانسه و جی زی در موزه لوور پاریس نقشی اساسی در جلب توجه بیشتر مردم به این موزه داشت. افزایش خیره‌کننده تعداد بازدیدکنندگان خارجی سهم این گروه را به سه‌چهارم از مجموع آمار رساند که بیشتر آنها از کشورهای آمریکا، چین، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و برزیل بودند.

بیش از ۲.۵ میلیون شهروند فرانسوی هم در سال ۲۰۱۸ از لوور بازدید کردند که نسبت به سال پیش از آن بسیار افزایش یافته است. دولت فرانسه قصد دارد در سال تازه میلادی با برگزاری برنامه‌های ویژه از جمله افتتاحیه شنبه‌شب (نخستین شنبه هر ماه) و در دسترس گذاشتن بلیت‌های ارزان و رایگان زمینه را برای افزایش آمار بازدیدکنندگان فراهم‌تر کند.

رکوردزنی موزه لوور در تعداد بازدیدکنندگان در حالی اتفاق افتاده است که سینمای فرانسه به دلیل قهرمانی تیم ملی فوتبال این کشور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گرمای شدید هوا در دو ماه بهار و تابستان و البته آغاز جنبش اعتراضی جلیقه‌زردها در ۴۵ روز مانده به پایان سال شاهد افت تعداد تماشاگران بود.

در گوشه‌ای دیگر از دنیا و در آن سوی اقیانوس، موزه متروپولیتن نیویورک به رکورد ۷.۴ میلیون تماشاگر در سال ۲۰۱۸ دست یافت. این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری بیگ اپل (سیب بزرگ لقب نیویورک است) به شمار می‌رود. برگزاری دو نمایشگاه آثار میکل‌آنژ و دیوید هاکنی در اواخر ۲۰۱۷ که تا ۲۰۱۸ ادامه یافت از دلایل افزایش تعداد بازدیدکنندگان از موزه متروپولیتن نیویورک اعلام شده است.

سیاست‌های تازه بهای بلیت که از نخستین روز مارس ۲۰۱۸ اعمال شد هم نتوانست بر آمار تماشاگران موزه نیویورک تاثیر منفی بگذارد. بر اساس این سیاست، هر گردشگر خارجی برای ورود به موزه متروپولیتن باید بلیت ۲۵ دلاری بخرد و شهروندان نیویورکی می‌توانند به اندازه توان و علاقه خود به موزه کمک مالی کنند.

۳۲ درصد بازدیدکنندگان موزه در ۲۰۱۸ از نیویورک بودند، ۳۴ درصد از دیگر شهرها و مناطق آمریکا و ۳۴ درصد از خارج از مرزهای ایالات متحده. در این میان، چینی‌ها به تنهایی توانستند آمار پنج درصدی تعداد تماشاگران موزه متروپولیتن نیویورک را به خود اختصاص دهند.

کد خبر 427541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha