همشهری آنلاین: عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در کابل با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

ديدار عراقچي با رئيس جمهور افغانستان

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه طلوع نیوز، در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، هر دو طرف در رابطه با اهمیت مناسبات همه‌جانبهٔ میان دولت‌ها، فرآیند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها و چگونگی استفاده بهتر از بندر چابهار بحث و تبادل نظر کردند.

طلوع نیوز نوشت: معاون وزیر خارجه ایران در مورد دیدار اخیر مقامات ایرانی با طالبان به رئیس جمهور غنی گزارش داد و از تعهد دولت کشورش به اصل رهبری و مالکیت حکومت افغانستان در تداوم فرآیند صلح، اطمینان داد.

همچنین طرفین در این دیدار تأکید کردند که در تمام ابعاد با هماهنگی بیشتر کار صورت گیرد تا نتیجهٔ مؤثر به دنبال داشته باشد.

عباس عراقچی پیش از این نیز در یک ماه گذشته به کابل سفر داشته و در این سفر با رئیس‌جمهور، رئیس اجرایی و مقام‌های دیگر حکومت وحدت ملی دیدار کرد و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آوا افغانستان، سفر دوم عباس عراقچی به کابل در راستای ادامه مذاکرات دو کشور برای نهایی سازی سند جامع همکاری‌های راهبردی و هم‌چنین گفت‌وگوهای هیئت طالبان در تهران است.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران هفته گذشته در تهران میزبان یک هیئت از گروه طالبان بود. وزارت خارجه ایران می‌گوید که این دیدار با آگاهی حکومت افغانستان و با محور راضی کردن طالبان برای مذاکرات بین‌الافغانی صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه ایران از طرف افغانستان می‌خواهد که تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پایان حکومت کنونی، سند همکاری‌های جامع راهبری دو کشور که مذاکرات آن در پنج کمیته رو به اتمام است، میان روسای جمهوری دو کشور امضا شود.

کد خبر 427508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha