همشهری آنلاین: یک کارشناس صنایع غذایی علت استفاده از خوراک دام در تولید اسنک پفک کرده را کسب سود بیشتر از سوی تولیدکنندگان عنوان کرد.

اسنك

به گزارش ایسنا، اواخر آذرماه امسال، سخنگوی سازمان غذا و دارو از  تخلف دو برند معروف تولیدکننده اسنک پف کرده در استفاده از ذرت دامی در تولید محصولات‌شان خبر داد و اوایل دی‌ماه نیز اعلام کرد که پرونده تخلف این دو برند به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

در این باره مژده فاضل تهرانی مقدم – کارشناس صنایع غذایی – در گفت‌وگو با ایسنا، علت استفاده از خوراک دام در تهیه اسنک پفک کرده را صرفه اقتصادی دانست و گفت: برای تولید اسنک پفک کرده باید از بلغور ذرت استفاده شود، اما با توجه به اینکه خوراک دام ارزان‌تر از بلغور ذرت است، استفاده از آن به عنوان ماده اولیه اسنک پفک کرده سود بیشتری به تولیدکننده می‌رساند.

وی با بیان اینکه بیشتر شدن نظارت در صنعت غذا باعث شده تولید کالاهای تقلبی در این صنایع کمتر از بخش‌های دیگر باشد، تصریح کرد: در صنایع غذایی نیز افرادی هستند که بدون ثبت پروانه، کارگاه تولید مواد غذایی راه‌اندازی می‌کنند و محصولات بدون پروانه و تاریخ مصرف عرضه می‌کنند.

این کارشناس صنایع غذایی با تاکید بر اینکه خوراک دام نباید در صنعت غذا استفاده شود، اظهار کرد: آسیب مصرف خوراک دام برای انسان‌ها با توجه به موادی که در آن وجود دارد متفاوت است.

وی افزود: بسته به موادی که در خوراک دام استفاده شده در تولید اسنک پفک کرده وجود داشته، مصرف آن ممکن است منجر به بیماری‌هایی همچون حصبه، رشد قارچ یا باکتری و سرطان شود.

کد خبر 427476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha