همشهری آنلاین: سخنگوی اورژانس تهران گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از مسمومیت ناشی از بوی بد در تهران، به اورژانس گزارش نشده است.

هوای تهران سالم است

محمد کرم درآبادی در گفتگو با همشهری آنلاین افزود: بیشترین تعداد تماس‌های تلفنی مردم از شرق تهران است اما هنگامی که از آنها سوال می‌کنیم که آیا علامت خاصی از مسمومیت احساس می‌کنید خوشبختانه پاسخ آنها منفی است و علائم مسمومیت را گزارش نمی‌کنند. آنها فقط بوی بد را گزارش می‌دهند.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور تاکید کرد:  پدافند غیرعامل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی،  به دنبال منشا بوی بد در تهران است و تمام موارد را ارزیابی و گزارش می‌کنند.

درآبادی گفت: شهروندان نگران نباشند.  اورژانس تهران مانند همیشه آماده است و به محض اطلاع از مسمومیت شهروندان در هر نقطه از تهران حاضر می‌شود و به   شهروندان خدمت رسانی می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، از عصر چهارشنبه دوازدهم دی، انتشار بوی بد در تهران خبرساز شده است و تا این لحظه فقط در مورد علت بوی بد در تهران گمانه زنی‌های متفاوت شده است و هنوز منبع و دلیل اصلی بوی بد در تهران اعلام نشده است.

  • بوی بد تهران منشا زمینی دارد و  خطرناک نیست

 اما در عین حال، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفته که  براساس اعلام هواشناسی و دیگر نهادهای متولی، منشا بوی نامطبوع که از عصر چهارشنبه در پایتخت متصاعد شده ناشی از مشکل آلودگی هوایی نیست بلکه منشا زمینی دارد و خطرناک نیز نیست.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: منشاء بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است هنوز مشخص نیست  و تیم‌های آتش‌نشانی و محیط زیست در تلاش هستند تا منشاء آن را پیدا کنند. وی از شهروندان درخواست کرد که اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.

  • ترکیدگی لوله و فاضلاب مورد تایید نیست

مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم  از تشکیل جلسه این سازمان برای بررسی منشاء بوی نامطبوع در تهران خبر داده و گفته که پس از انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران که در نقاط مختلفی به مشام رسیده بود، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل جلسه داده و نسبت به بررسی این مسئله اقدام کرد.

او درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر ترکیدگی لوله فاضلاب و ایجاد این بو هم گفته  چنین مواردی مورد تایید نیست. به هیچ عنوان ترکیدگی لوله فاضلاب را تایید نمی‌کنیم و دیگر مواردی که هم به عنوان دلیل این حادثه بیان می‌شود، صحیح نیست.

  • انتشار بوی نامطبوع در پایتخت ارتباطی به مترو ندارد

مدیران متروی شهر تهران هم احتمال این که بوی نامطبوع تهران مترو باشد را رد کردند.

علی امام، مدیرعامل مترو  در مورد احتمال انتشار بوی گاز از ایستگاه‌های مترو گفته: احتمال متصاعد شدن بوی نامطبوع از ایستگاه های مترو غیر ممکن است.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران نیز با اشاره به اینکه انتشار بوی نامطبوع ارتباطی با ایستگاه‌های مترو تهران ندارد، اعلام کرده که سرویس‌دهی در خطوط مترو با روال عادی در حال انجام است.

  • تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی منشاء بوی نامطبوع در تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران  هم گفته : کارگروه ویژه‌ای در محیط زیست شهر تهران برای بررسی منشاء این بو تشکیل شده است ولی هنوز به نتیجه مستندی نرسیده‌ایم. از ساعت ۱۶ امروز گزارش‌های مردمی مبنی بر انتشار بوی مشمئز کننده در مناطق مختلف تهران از جمله مناطق ۲، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲، ۱۹ و ۷ به دست ما رسید که به دنبال آن کارگروه ویژه‌ای در محیط زیست شهر تهران با حضور شهرداری، آتش نشانی و مدیریت بحران تشکیل شد تا منشاء آن را پیدا کنیم. اطلاعات غیر مستندی در رابطه با این بو به دست ما رسیده‌ است که هیچکدام از آن‌ها هنوز تایید نشده است. شرکت آب و فاضلاب نیز شکستگی شبکه فاضلاب را رد کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرده، بررسی‌های ما تا این لحظه به نتیجه مستندی نرسیده است ولی این بو تقریبا شبیه  یک ماده شیمیایی به نام "مرکاپتان" است که معمولا به لوله‌های گاز تزریق می‌شود؛ ولی هنوز مدیرعامل شرکت گاز تهران نیز این موضوع را تایید نکرده است. پسماندهای محیطی اطراف شهر تهران را نیز بررسی کرده‌ایم و سازمان هواشناسی نیز هرگونه تغییرات جوی مرتبط با این بو را رد کرده است. تا یکساعت دیگر جلسه‌ای در استانداری تشکیل می‌دهیم تا مجموع نتایج خود را در آن جمع بندی کنیم.

کد خبر 427293

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha