همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، با اشاره به اقدام‌های این سازمان در راستا گسترش فعالیت‌های فرهنگی، گفت: طرح پنجشنبه‌های مساجد به دنبال استقبال از حضور در مساجد در پایتخت برگزار می‌شود.

مجتبی سالک

به گزارش شهرنوشت، مجتبی سالک در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که بسیج یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: یکی از صادرات انقلاب اسلامی به صورت نرم‌افرازی بسیج است و ما توانسته‌ایم این تفکر و اندیشه را به چند کشور از جمله یمن و سوریه صادر کنیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران به اجرا طرح پنجشنبه‌های مساجد اشاره کرد و گفت: همان طور که سه‌شنبه‌های بدون خودرو مورد توجه قرار گرفته است و ما هم تلاش می‌کنیم در بحث های فرهنگی هم چنین اقدامات خوبی انجام شود به همین منظور طرح پنجشنبه‌های مساجد را در نظر گرفتیم تا در این روز شهروندان برای خواندن نماز مغرب و عشا در مساجد حاضر شوند و از آنان با گل و شیرینی استقبال می شود.

سالک گفت: سازمان بسیج شهرداری تهران به دنبال کمک‌رسانی به مجموعه مدیریت شهری است. به برخی از چیزها مثل بسیح باید غیر سیاسی نگاه کنیم، ما داخل هیچ حزبی نیستیم و تنها زیر پرچم ولایت فقیه فعالیت می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان این‌که این سازمان در نظر دارد تا در آستانه چهل سالگی انقلاب در ۶ محور فعالیت کند، افزود: ما به دنبال ترویج اندیشه بسیجی به نسل امروز هستیم و در این زمینه مقالاتی را تولید و توزیع می کنیم. همچنین فلش‌کارت‌هایی نیز در همین راستا تولید شده است. یکی دیگر از موضوع‌های مدنظر، برگزاری دوره های معرفتی است، این‌که متفکران اندیشه اسلامی را شناسایی و جذب کنیم.

سالک با اشاره به دیگر اقدامات بسیج شهرداری تهران در سال‌های گذشته عنوان کرد: در بحث اربعین، بسیج اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است و خدمات زیادی را به زائران تهران که عازم کربلا بودند ارایه کرده و در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا با حضور ۳۰۰ خادم در موکب بسیج ماموریت‌های شایانی انجام شده است. این در حالی است که این خادمان داوطلبانه در این موکب ها حاضراند و هیچ حق الزحمه‌ای دریافت نکردند.

طرح تعالی نشاط بین فرزندان پرسنل نیروی انسانی شهرداری تهران موضوع دیگری بود که سالک به آن اشاره کرد و گفت: هفت هزار و ۲۰۰ نفر از فرزندان کارکنان شهرداری تهران در قالب اردوهای سیاحتی و زیارتی در این طرح شرکت داده شدند و این موضوع در طرح‌های آینده هم ادامه‌دار خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به تلاش این نهاد برای تدارک جهیزیه برای رفاه حال افراد نیازمند اضافه کرد: همچنین بسیج تلاش می کند تا به خانواده شهدا نیز رسیدگی لازم را داشته باشد.

او با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در دهه فجر عنوان کرد: در دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن طرح روزنامه دیواری با حضور فرزندان شهرداری تهران برگزار می‌شود.

سالک با اشاره به دیگر خدمات سازمان بسیج شهرداری تهران در حوزه بحران گفت: در مدیریت شهری و حوزه بحران مواردی همچون سیل، زلزله و آتش سوزی وجود داشته که بسیج هم به آن وارد شده و تلاش کرده کارآمدی لازم را داشته باشد. در همین راستا به دنبال هماهنگی انجام شده با آتش‌نشانی، خانواده پرسنل شهرداری تهران آموزش های لازم را برای موارد بحران دیده اند تا اگر حادثه ای رخ داد آنها بتوانند حداقل برای خود و سایر شهروندان اقدام مناسبی انجام دهند. همچنین بسیج آموزش هایی را نیز برای مدیریت پسماند برای خانواده‌های پرسنل شهرداری تهران مدنظر قرار داده است.

«جشنواره آتش به اختیار» یکی از اقدامات بسیج شهرداری تهران بود که سالک به آن اشاره کرد و افزود: این جشنواره با محوریت فرهنگی ویژه اشخاص حقیقی و غیر دولتی برگزار خواهد شد و هر یک از شهروندان که در حوزه شهرسازی و جریان‌های فرهنگی دستاوردی آتش به اختیارانه داشته باشند می‌توانند آن را از یک تا ۱۵ بهمن به سازمان بسیج شهرداری تهران ارسال کنند و در نهایت آثار ارسال شده از ۱۶ تا ۲۲ بهمن داروی می شود. آثار منتخب هم از ۲۲ تا پایان بهمن ماه به نمایش عموم درمی آید و جوایزی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به گلایه یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که بسیج شهرداری تهران اقدامات مناسبی برای ۹ دی انجام نداده است، توضیح داد: تبلیغات برای ۹ دی از سوی شهرداری تهران آغاز شده بود که متاسفانه آیت الله شاهرودی فوت شدند و ما باید به سمت تبلیغات مربوط با ایشان حرکت می‌کردیم، البته این‌گونه هم نیست که اقداماتی انجام نشده باشد ولی قبول داریم که برای سال های آینده باید این موضوع در شهر پر رنگ تر باشد.

سالک در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور بسیج در مواقع بحران و نوع عملکردش گفت: بسیج در بحران های مختص شهر شرکت می کند و اگر امکانات ویژه‌ای مورد نیاز باشد تلاش خود را برای ارایه امکانات به کار می‌گیرد. به عنوان مثال در آب‌گرفتگی مترو،   برف پارسال که سطح تهران را پوشاند یا حادثه پلاسکو، بسیج به صورت پررنگ حضور داشت.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران درباره بودجه سال ۹۷ این سازمان گفت: بودجه امسال این سازمان ۲۰ درصد بودجه سال ۹۵ بود و ما نمی‌توانیم از بودجه بهره لازم را ببریم و اقدامات خیرانه‌ای که انجام می شود درواقع با هم‌افزایی خیران است.

کد خبر 427109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha