همشهری آنلاین: فلوید می‌ودر در ۴۱ سالگی برای فقط یک ساعت از بازنشستگی درآمد و در مبارزه‌ای که ۱۳۹ ثانیه طول کشید، کیک‌بوکسر شکست‌ناپذیر ژاپنی را در راند اول سه بار ناک‌اوت کرد.

مبارزه فلويد مي‌ودر با بوكسور ژاپني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، هزاران تماشاگر چشم‌بادامی در ورزشگاه سایتاما سوپر آره‌نا مدت‌ها منتظر مبارزه تنشین ناسوکاوا با مشتزن بازنشسته آمریکایی بودند؛ اتفاقی که سرانجام در آستانه آغاز سال نو میلادی افتاد اما کمتر از سه دقیقه طول کشید و مبارز ۲۰ ساله ژاپنی در همان راند اول سه بار با ضربه‌های می‌ودر نقش بر زمین شد. در بار سوم، مربیان ناسوکاوا ترجیح دادند حوله را از گوشه رینگ به نشانه پذیرفتن شکست به داخل پرتاب کنند.

به این ترتیب، می‌ودر به یکی از سالخورده‌ترین بوکسورهای تاریخ تبدیل شد که مبارزی ۲۱ سال جوان‌تر از خود را نابود می‌کند و برای ۱۳۹ ثانیه مشت زدن ۹ میلیون دلار دستمزد می‌گیرد. نکته جالب اینکه ناسوکاوا در دو رشته کیک‌بوکسینگ و هنرهای رزمی ترکیبی MMA در مجموع ۳۲ بار مبارزه کرده و در تمام آنها پیروز بوده است؛ ۲۸ مبارزه در کیک‌بوکسینگ (۲۲ ناک‌اوت) و چهار مبارزه هم در رشته پرطرفدار MMA.

مبارزه قرار بود در سه راند برگزار شود و می‌ودر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام گفته بود صرفا برای سرگرمی حضور در آن را پذیرفته و در عوض ۹ میلیون دلار هم دستمزد می‌گیرد. مبارزه در وزن ۶۸ کیلوگرم برگزار شد و چون داور رسمی کنار زمین حضور نداشت، پیروزی و شکست در آن در رکوردهای دو طرف تاثیری نخواهد داشت.

از آنجا که می‌ودر آمریکایی سال گذشته کانر مگرگور (قهرمان ایرلندی هنرهای رزمی ترکیبی) را با ناک‌اوت شکست داده بود، برخی تصور می‌کردند او دوست دارد وارد دنیای MMA شود اما آنچه در رینگ ورزشگاه سایتاما گذشت، صرفا رد و بدل شدن چند مشت بود و خبری از لگد نبود. شاید هم اصلا فرصت لگد زدن پیش نیامد.

بوکسور ۴۱ ساله و حریف ۲۰ ساله ژاپنی در فاصله کمتر از یک ساعت تا پایان رسمی سال ۲۰۱۸ در ژاپن وارد ورزشگاه شدند (۱۱ شب به وقت محلی) و ۳۰ دقیقه بعد روی رینگ رفتند. می‌ودر هم پس از پیروزی گفت: «این فقط یک سرگرمی بود که مردم ژاپن دوست داشتند اتفاق بیفتد. من همچنان بازنشسته هستم با رکورد ۵۰ پیروزی و بدون شکست.»

کد خبر 427098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha