دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

بقعه امامزاده حسن(ع) از بقاع شناخته شده و مورد احترام پایتخت‌نشینان است که روزانه از گوشه و کنار تهران برای زیارت به این بقعه می‌آیند.

حرم

این امامزاده از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) و پسر عموی حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) است. این بقعه متبرکه در سال‌های اخیر بارها مورد مرمت و بهسازی و توسعه قرار گرفته است. کاشیکاری‌های فیروزه‌ای روی گنبد و آینه‌کاری‌های داخل این امامزاده که اغلب هنر دست استاد «محمدرضانوید» آینه‌کار صاحب سبک و معاصر ایرانی است، از جمله زیبایی‌های چشمنواز آن به شمار می‌رود. کاشی‌های سفید و فیروزه‌ای روی گنبد وکتیبه‌های قرآنی بالای دیوارهای حرم، همگی مربوط به زمان قاجار است.

در سال‌های اخیر ۲شبستان به بنای قدیمی امامزاده‌حسن(ع) افزوده شده است که یکی از آنها به درمانگاه خیریه تبدیل شده است. این بقعه در یکی از اصلی‌ترین معابر منطقه۱۷، یعنی خیابان امین‌الملک واقع شده است. تقریباً همه اهالی منطقه۱۷ و حتی اهالی دیگر مناطق این خیابان را با نام خیابان امامزاده حسن(ع) می‌شناسند.  

  •  چگونه برویم؟  

از شرق بزرگراه‌های شهید نواب، در غرب بزرگراه آیت‌الله ‌سعیدی، جنوب بزرگراه شهید چراغی و شمال خیابان قزوین می‌توانید به این بقعه دسترسی پیدا کنید. خیابان امین‌الملک دقیقاً به موازات خیابان قزوین و در ضلع جنوبی آن واقع شده است.

کد خبر 427083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha