همشهری آنلاین: پس از انتقاد مسئولان وزارت بهداشت نسبت به دیده نشدن مطالبات بازنشستگان وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۹۸، یک مسئول وزارت علوم نیز به جرگه منتقدین این لایحه پیوست.

وزارت علوم

به گزارش مهر، محمدتقی نظرپور معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت در بودجه سال۹۸ پیش‌بینی نشد.

وی درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت در بودجه سال ۹۸، توضیح داد: حقوق اعضای هیئت علمی که در دانشگاه‌های وزارت علوم تدریس می‌کنند با حقوق اعضای هیئت علمی که در همان رشته و مرتبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌کنند، متفاوت است.

نظرپور خاطرنشان کرد: بر همین اساس برخی از اساتید دانشگاه‌ها در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار اصلاح حقوق اعضای هیئت علمی، تحت عنوان متناسب‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی با دریافتی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی شده‌اند.

معاون اداری مالی وزارت علوم یادآور شد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه مکاتباتی را با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشت و دکتر جهانگیری نیز موضوع را به رئیس سازمان برنامه و بودجه منتقل کرد. قرار بود در بودجه سال ۹۸ دانشگاه‌ها دیده شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

پیش از این، منصور غلامی درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت به مهر گفته بود: چندین سال است که افزایش حقوق هیئت علمی نداشته‌ایم.  بررسی راهکارهایی برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم از ۷ ماه پیش آغاز شد تا جامعه علمی بتوانند با قوت و دلگرمی بیشتری در حد شأن‌شان حمایت شوند و کارشان را همچنان که موثر بوده، ادامه دهند.

غلامی ادامه داد: در این بررسی‌ها به نتیجه رسیدیم که بعضی تفاوت‌ها بین حقوق اساتید فعال شاغل در حوزه علوم پایه پزشکی است و یک آیتمی بیشتر از اعضای هیئت علمی وزارت علوم دارند که هیئت امنای آن دانشگاه‌ها برای آنها تصویب کرده‌اند. تقاضای ما از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که این اجازه را بدهند تا این افزایش برای اعضای هیئت علمی وزارت علوم نیز تامین شود.

کد خبر 427055
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha