همشهری‌آنلاین: حناچی بعد از نشست با لاریجانی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده آلودگی هوا و ترافیک با میزان فراوانی بالای ۹۰ درصد از مشکلات اصلی مردم است که یکی از موضوع‌های مورد تأکید رئیس مجلس در این نشست نیز همین موضوع‌ها بود.

لاريجاني و حناچي

به گزارش شهرنوشت به نقل از خبرگزاری خانه ملت، پیروز حناچی با اشاره به نشست یکشنبه ۹ دی‌ماه با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دو لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه منابع مالی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که از لوایح پایه‌ای است که از دولت به مجلس ارائه شده در دستور کار مجلس قرار دارد. با تصویب آن ها بخشی از مالیات‌های محلی به رسمیت شناخته می‎شود و به نظام مدیریت شهری می‌رسد که بر این اساس بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.

شهردار تهران افزود: یکی دیگر از نکاتی که در نشست با رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد، موضوع آلودگی هوا و ترافیک تهران بود که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از مردم تهران با میزان فراوانی بالای ۹۰ درصد، از مشکلات اصلی شهر تهران است که در این زمینه کمک برای توسعه مترو، افزایش واگن‌ها و گسترش شبکه حمل و نقل ریلی و همچنین اتوبوسرانی از موضوعاتی بود که دکتر لاریجانی نیز بر آن تأکید داشت.

نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به ۳ هزار دستگاه اتوبوس

او ادامه داد: در همین زمینه آماری به رئیس قوه مقننه ارائه شد که بر اساس آن تهران برای توسعه تکمیلی شبکه اتوبوسرانی بیش از ۳ هزار اتوبوس نیاز دارد تا این خدمات رسانی به همه نقاط فراگیر باشد؛ در این زمینه اگر بخواهیم شرایط سختگیرانه‌‎ای برای خودروهای شخصی فراهم کنیم باید حمل و نقل عمومی سرویس قابل قبولی را به مردم ارائه دهد.

حناچی یادآور شد: مقرر شد در این زمینه نیز گزارشی به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا از ظرفیت مجلس از طریق اقدامات حقوقی و مراودات بین المللی استفاده شود.

اختصاص فاینانس در بودجه سال ۹۸ برای توسعه حمل و نقل عمومی

شهردار تهران در پاسخ به این سئوال که آیا این موارد در لایحه بودجه دولت لحاظ شده است یا خیر، گفت: موضوع فاینانس برای توسعه حمل و نقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا در بودجه سال آینده دیده شده است. همچنین اوراق مشارکتی که شهرداری‌ها می‎توانند منتشر کنند نیز در بودجه دیده شده که البته روی رقم آن بحث داشته و تقاضای افزایش این رقم را داریم. همچنین در لایحه بودجه سال ۹۸ به قوانین ثابت نیز اشاره شده است.

کد خبر 426994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha