شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

با اینکه مسواک‌های فانتزی و گران‌قیمت، روز به روز فضای بیشتری را در ویترین‌ داروخانه‌ها و مغازه‌ها اشغال می‌کنند اما در این میان همچنان کالاهایی به چشم می‌خورند که هیچ‌ اطلاعات ضروری روی برچسب‌های اصلی و ترجمه‌ شده آنها یافت نمی‌شود

برای نمونه چندی است که تولید‌کنندگان مسواک، رگ خواب خریداران را یافته و فقط به تزئین سر و شکل مسواک‌ها می‌پردازند و اطلاعاتی همچون میزان نرمی و سفتی مسواک- به عنوان یکی از ضروری‌ترین ملاک‌های خرید - روی این محصولات درج نمی‌شود.
 این در حالی است که کارشناسان پیوسته توصیه می‌کنند افرادی که دارای دندان و لثه‌های حساسی هستند حتما باید از مسواک‌هایی نرم (soft) استفاده کنند اما متاسفانه همانطور که یادآوری شد در حال حاضر اغلب مسواک‌های تولید و عرضه شده در سطح شهر فاقد برچسب‌های دارنده این اطلاعات هستند.
 علاوه بر این از آنجا که بازار، این روز‌ها مملو از کالاهایی با مارک‌های متفرقه است، توجه به لزوم وجود برچسب‌های مربوط به مجوز ساخت و پروانه بهداشت از جمله موارد مهمی است که باید در خرید مسواک رعایت شود زیرا ممکن است محصولات متفرقه دارای الیافی باشند که نه تنها به سلامت دندان کمک نکرده بلکه با ساییدن مینای دندان، آسیب‌های جدی نیز به آن وارد کند.
متاسفانه تمامی موارد مربوط به نبود اطلاعات کافی روی برچسب خمیر‌دندان‌ها نیز مشاهده می‌شود. در حال حاضر بسیاری از خمیر‌دندان‌های خارجی در معرض فروش در واقع سفید‌کننده و جرم‌گیر هستند و برخی از آنها چنانچه به صورت روزانه و مداوم مورد استفاده قرار گیرند آسیب‌های جدی به دندان‌های مصرف‌کنندگان وارد می‌کنند.
همچنین خریداران باید هنگام خرید مسواک به اصل و یا تقلبی بودن مسواک‌ها به ویژه مارک‌های معروف توجه کنند.
کد خبر 42697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز