همشهری آنلاین: در نخستین ساعات رای‌گیری انتخابات بنگلادش زدوخورد خونینی بین طرفداران حزب حاکم و اپوزیسیون درگرفت. در این درگیری‌ها پنج نفر کشته و ده تن مجروح شدند. از آغاز کارزار انتخاباتی در این کشور ۱۴ هزار نفر بازداشت شدند.

انتخابات بنگلادش

به گزارش دویچه وله، خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه نهم دی (۳۰ دسامبر) گزارش داد که در درگیری انتخابات پارلمانی بنگلادش پنج نفر کشته شدند. طبق این گزارش سه نفر در درگیری طرفدران حزب حاکم "عوامی لیگ" با حزب مخالف ائتلاف محافظه‌کار "ملی‌گرایان بنگلادش" (BNP) کشته شدند.

 دو نفر نیز در پی تیراندازی پلیس کشته شدند. به گفته پلیس یکی از آنان قصد داشته است صندق‌های رای را به سرقت ببرد و دیگری در شهر بشخالی کشته شد. طبق گزارش‌ها پلیس به روی طرفداران حزب مخالف آتش گشوده که قصد داشتند به محل رای‌گیری حمله کنند.

انتخابات پارلمانی بنگلادش در شرایط امنیتی سختی صبح روز یکشنبه نهم دی (۳۰ دسامبر) آغاز شد. بیش از ۷۰۰ هزار نفر از نیروی نظامی حفظ امنیت صندوق‌های رای‌گیری را برعهده دارند.

مقامات بنگلادشی از شرکت‌های اینترنتی خواستند سرویس‌های اینترنتی جی ۳ و جی ۴ را تا نیمه شب یکشنبه قطع کنند تا جلوی پخش هرگونه شایعه گرفته شود.

ادامه درگیری‌های خونین بر انتخابات پارلمانی بنگلادش سایه انداخته است. در آستانه انتخابات نیز درگیری‌های متعددی در حاشیه کارزار انتخاباتی در این کشور اتفاق افتاد. در درگیری‌های طرفداران حزب حاکم عوامی لیگ و حزب مخالف ائتلاف ملی‌گرایان بنگلادش تابه‌حال ۱۳ تن کشته شدند. اپوزیسیون بنگلادش گفته است که از زمان اعلام انتخابات پارلمانی در ماه نوامبر سال جاری در این کشور بیش از ۱۴ هزار نفر بازداشت شدند.

بنگلادش یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای مسلمان دنیاست. ۱۰۴ میلیون نفر از ۱۶۰ میلیون نفر جمعیت بنگلادش واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

 خانم شیخ حسینه واجد، نخست وزیر این کشور از سال ۲۰۰۹ قدرت را در این کشور به دست گرفته است.

در انتخابات کنونی،  خالده ضیا رهبر حزب اپوزیسیون ملی‌گرا بزرگترین رقیب شیخ حسینه نخست وزیر کنونی به حساب می‌آید. خالده ضیاء به کارزار سختی در انتخابات زده بود. او در حال حاضر به اتهام فساد در زندان بسر می‌برد.

خانم شیخ حسینه واجد، نخست وزیر این کشور از شانس بالایی در پیروزی مجدد در انتخابات برخوردار است. او بزرگترین فرزند شیخ مجیب‌الرحمن بنیان‌گذار کشور بنگلادش است و حزب حاکم عوامی لیگ را نمایندگی می‌کند

کد خبر 426933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha