مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاتل آتلانتیس پس از اتمام مأموریتش یکشنبه 26 شهریور ایستگاه فضایی بین‌المللی را به سوی پایگاه کیپ کاناوارال ترک می‌کند.

به گزارش آسوشیتد پرس آتلانتیس در حالی سفر سه روزه خود به سمت زمین را آغاز خواهد کرد که خدمه‌اش با موفقیت تأسیسات جدید ایستگاه بین‌المللی فضایی را نصب کرده‌اند.

این تجهیزات که طی سه مرحله راه‌پیمایی فضایی نصب شدند یک جفت پنل خورشیدی هفده و نیم تنی بودند که یک چهارم انرژی یستگاه از طریق آنها تأمین خواهد شد.

این دو پنل اولین تجهیزاتی هستند که از سال 2003 تا به حال و پس از فاجعه کلمبیا به ایستگاه بین‌المللی اضافه می‌شوند. قرار است ناسا تا سال 2010 که ایستگاه بین‌المللی تکمیل می‌شود دو پنل دیگر به آن اضافه کند.

پنل‌های خورشیدی جدید آتلانتیس با موفقیت نصب شدند

یک‌شنبه خدمه آتلانتیس با ترانه محدوده خطر که به درخواست خانواده خلبان کریس فرگوسن پخش شد از خواب بیدار شدند تا خود را برای بازگشت به زمین آماده کنند.

فرگوسن در این مورد به مرکز کنترل مأموریت در هوستون گفت:امروز  روز تلخ و شیرینی برای ما خواهد بود که در حال ترک ایستگاه هستیم.

قرارا است آتلانتیس پیش از حرکت به سمت زمین یک بار به دور ایستکاه بین‌المللی بچرخد تا خدمه از اتصال پنل‌ها به ایستگاه اطمینان پیدا کنند و دوربین‌های ناسا تصاویر جدیدی از ایستگاه ضبط کنند.

آتلانتیس چهارشنبه پس از 11 روز سفر فضایی به زمین خواهد رسید.

کد خبر 4269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز