مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی از خانواده‌ها خواست که تنبلی چشم را جدی بگیرند.

معاينه چشم

به گزارش ایسنا،  عباس عاصی زاده که مجری طرح پیشگیری از تنبلی چشم در اردکان است، گفت: از رایج‌ترین بیماری‌های چشمی که بسیاری آن را به اشتباه با ضعف بینایی اشتباه تصور می‌کنند، تنبلی چشم یا آمبلیوپی عنوان کرد که خیلی از خانواده‌ها، آن را جدی نمی‌گیرند.

 وی گفت: برخلاف افرادی که دچار ضعف در بینایی هستند، افراد دچار آمبلیوپی ساختار چشمی کاملاً سالمی دارند و بیماری آنها در نتیجه عیوب انکساری چشم ایجاد شده است .

وی دوره‌ی طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم را سنین ۳ تا ۶ سالگی عنوان و تصریح کرد: کودک باید طی این مدت، هر سال مورد معاینه قرار گیرد و خانواده‌ها توجه داشته باشند که به هیچ وجه یک دوره یکساله برای معاینه کودک کافی نیست .

عاصی‌زاده با بیان این که تاکنون حدود دو هزار کودک در شهرستان اردکان به استثنای شهرها و روستاهای اطراف آن معاینه چشم شده‌اند، خاطرنشان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان اردکان نیز آغاز شده و تا پایان بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت .

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های اردکانی در این رابطه می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه یا دفترچه بیمه فرزندان خود در روزهای شنبه و سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

کد خبر 426877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha