همشهری آنلاین: سرپرست سازمان تامین اجتماعی از آغاز توزیع بسته حمایتی بازنشستگان از روز دوشنبه ۱۰ دی ماه خبر داد و گفت: بر این اساس، ۲۰۰ هزار تومان به حساب ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته واریز می‌شود.

زدا

به گزارش مهر، محمدحسن زدا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد بسته‌های حمایتی بازنشستگان اظهار داشت: تلاش کردیم که بسته حمایتی مستمری‌بگیران تحقق پیدا کند. در نهایت امروز تامین اعتبار شد به طوری که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش که حقوق زیر ۳ میلیون می‌گیرند بسته حمایت را دریافت خواهند کرد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در مورد زمان توزیع بسته، افزود: از روز دوشنبه ۱۰ دی  واریز بسته‌های حمایتی میان بازنشستگان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: تا پایان سال دو مرحله دیگر نیز سبد حمایتی به بازنشستگان ارائه خواهد شد که  در مرحله اول، به صورت نقدی خواهد بود و به هر بازنشسته ۲۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

زدا تاکید کرد: در روز دوشنبه طی ۲ تا ۳ ساعت تمامی بازنشستگان مشمول دریافت سبد حمایتی این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

به گفته زدا، بازنشستگان مشمول بعد از همپوشانی بسته را دریافت می‌کنند و افرادی که از نهادهای دیگر بسته حمایتی گرفته‌اند اسم‌شان در لیست سازمان تامین اجتماعی نخواهد بود.

وی افزود: اسامی تمامی کارگرانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و حقوق‌شان کمتر از ۳ میلیون تومان است را داریم و زمانی که قطعی شد و از سوی وزارت رفاه به ما اعلام شد اسامی آنها را برای ارائه سبد حمایتی اعلام خواهیم کرد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در مورد حذف دفترچه‌های بیمه نیز گفت: دفترچه‌های بیمه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی حذف شده و در ۱۴ استان باقیمانده نیز ظرف چند روز آینده این دفترچه‌ها حذف می‌شود و جامعه هدف ما با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات درمانی را در مراکز ملی دریافت کنند.

وی در خصوص بدهی تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد نیز اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تمامی بدهی‌های خود را به مراکز طرف قرارداد پرداخت کنیم و از بابت تاخیر ایجاد شده عذرخواهی می‌کنیم.

زدا گفت: در تبصره ۵ بند و بودجه ۹۸ برای پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی اعتباری در نظر گرفته شده است.

وی در مورد همپوشانی‌ها نیز گفت: در این خصوص با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقدام می‌کنیم و تاکنون توانسته‌ایم ۳ میلیون همپوشانی را حذف کنیم.

کد خبر 426871
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha