همشهری آنلاین: کمیته ویژه پیگیری سانحه تصادف اتوبوس واحد علوم و تحقیقات که بر اساس دستور رئیس دانشگاه آزاد تشکیل شد در اطلاعیه‌ای از برکناری پنج نفر از معاونین و مدیران این واحد خبر داد و اعلام کرد: پرونده این افراد در اختیار مراجع قانونی قرار خواهد گرفت.

آخرین اسامی مصدومان و جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات

ایرنا نوشت: در متن اطلاعیه کمیته ویژه پیگیری سانحه مصیبت بار تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آمده است: پیرو ضایعه مصیبت بار جان باختن تعدادی از عزیزترین فرزندان جامعه علمی کشور و با عنایت به اختیارات واگذار شده از سوی رئیس دانشگاه در چارچوب اساسنامه، جلسه فوق العاده کمیته ویژه پیگیری سانحه اتوبوس واحد علوم و تحقیقات با حضور مسئولان برگزار شد.

بر اساس بررسی پاسخ های عاملان و احراز تقصیر پیمانکار ترابری اتوبوس های دانشجویان این واحد دانشگاهی که اینک با ورود مراجع قضایی در حال بررسی و پیگیری است، قصور و بی توجهی برخی از معاونین و مدیران واحد علوم و تحقیقات نسبت به نظارت بر برون سپاری و تامین امنیت تردد دانشجویان و عدم احراز صلاحیت حرفه ای پیمانکار مسجل شد.

بنابر این بر اساس گزارش ها و مستندات دستگاه های بازرسی و نظارتی مقرر شد تا معاون دانشجویی و مدیرکل دانشجویی واحد علوم و تحقیقات به اتفاق سرپرست معاونت اداری و مالی وقت و مدیرکل اداری وقت و مسئول ترابری وقت واحد علوم و تحقیقات که کارفرما و ناظر قرارداد برونسپاری ترابری اتوبوس های دانشجویی بودند و سوء مدیریت و قصور آنها در این فقره به جهت مدیریتی مسجل شده است، برکنار و برای اخراج به مراجع قانونی ذی ربط معرفی شوند.

تاکید می شود که کمیته ویژه پیگیری دانشگاه آزاد اسلامی تا آخرین مرحله برای احقاق حقوق عزیزترین فرزندان دانشگاه آزاد اسلامی بدون هیچ ملاحظه سیاسی، گروهی و جناحی این مهم را پیگیری کرده و در هر مرحله گزارش آن را به افکار عمومی ارائه خواهد داد.

در پایان ضمن ابراز همدردی و تاسف شدید بار دیگر برای خانواده درگذشتگان طلب صبر و برای مجروحین شفای عاجل از درگاه ایزد منان مسالت داریم.

به گزارش ایرنا، ظهر روز گذشته (سه شنبه) اتوبوسی که تعدادی از دانشجویان را در داخل محوطه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات جابجا می کرد به دلایل نامعلومی واژگون شد و بنابراعلام مرکز اورژانس تهران این حادثه دلخراش منجر به مرگ 10 دانشجو و مصدومیت 27 نفر شد.

به دنبال وقوع این حادثه تمامی کلاس های واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تعطیل شد.

واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه پنج تهران در شمالی ترین منطقه پونک واقع شده است که 12 دانشکده، 27 مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و 96 گروه تخصصی دارد.
براساس گزارش ها حدود 40 هزار دانشجو در 634 رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی این واحد مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 426685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha