همشهری آنلاین: در پی دیدار مدیرکل کنسولی ایران و معاون وزیر خارجه گرجستان؛ دو طرف درباره روابط کنسولی و تحولات اخیر بحث و تبادل نظر کردند و اهمیت مناسبات دوستانه و تداوم توافقنامه موجود درخصوص لغو روادید را یادآور شدند.

ديدار مقامات وزارت خارجه ايران و گرجستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو، مدیرکل کنسولی جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه گرجستان در پایان مذاکرات مشترک خود در تفلیس، در باره تداوم توافقنامه لغو روادید بین دو کشور به توافق رسیدند.

سفارت ایران در تفلیس اعلام کرد: این توافق در جریان سفر هیات کنسولی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی «علی اصغر محمدی» مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه به تفلیس و دیدار با «الکساندر خوتیسیاشویلی» معاون وزارت امور خارجه گرجستان به دست آمد.

در این دیدار، دو طرف درباره روابط کنسولی و تحولات اخیر بحث و تبادل نظر کردند و اهمیت مناسبات دوستانه و تداوم توافقنامه موجود درخصوص لغو روادید بین دو کشور را یاد آور شدند.

مقامات دو کشور ایران و گرجستان همچنین برای پیشبرد مناسبات کنسولی توافق کردند.

به منظور جلوگیری از برداشت نادرست مفاد توافقنامه لغو رژیم روادید و هرگونه سوء تفاهم ناشی از آن، طرفین نسبت به آماده سازی و انتشار اطلاعات و توصیه های سفر اقدام خواهند کرد.

ادامه اقدامات لازم برای ساماندهی مفاد توافقنامه لغو رژیم روادید و اجرای موثر آن و همچنین برگزاری چهارمین کمسیون مشترک کنسولی دو کشور در بهمن ماه ۱۳۹۷ مصادف با فوریه ۲۰۱۹ از دیگر توافقات طرفین در این دیدار بود.

در این دیدار همچنین دو طرف در راستای صیانت و حمایت از روابط دو کشور و حقوق شهروندان همچنین مقابله با انواع جرائم و تخلفات بر همکاری های نزدیک پلیسی دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

با وجود اینکه شهروندان ایرانی برای سفر به گرجستان نیازی به اخذ روادید ندارند اما در چند ماه اخیر شماری از ایرانیان بدون دلیل از ورود به گرجستان منع شده اند.

وزارت کشور گرجستان به تازگی اعلام کرد که محدودیت ورود به این کشور فقط شامل ایرانیان نبوده و این کشور در ماه نوامبر مانع ورود یکهزار و ۱۵۱ شهروند خارجی از جمله ۴۳۴ نفر ایرانی به این کشور شده است.

برگرداندن شهروندان ایرانی از مرزهای هوایی و زمینی گرجستان، اعتراض وزارت امور خارجه کشورمان را به دنبال داشت.

نشست امروز مقامات دو کشور هم در راستای رفع مشکلات پیش آمده در زمینه ورود شهروندان ایرانی به گرجستان تشکیل شد.

کد خبر 426627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha