همشهری آنلاین: مقامات و شخصیت های سیاسی منطقه پیام درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.

هاشمی شاهرودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مجلس اعلای اسلامی عراق و سید عمارحکیم رحلت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند.

مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی را به حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، حوزه‌های علمیه قم و نجف، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

 در پیام تسلیت مجلس اعلای اسلامی عراق آمده است: ارتحال عالم ربانی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی خسارتی جبران ناپذیر برای جهان اسلام قلمداد می‌شود.

  • تسلیت رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با ارسال پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اعلام کرد: جهان اسلام با درگذشت هاشمی شاهرودی ذخیره علمی مبتکر، نوآور و کم نظیری را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به مناسبت درگذشت سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی ایران با ارسال پیام تسلیتی اعلام کرد: جهان اسلام با درگذشت شاهرودی، ذخیره علمی مبتکر، نوآور و کم نظیری را از دست داد.

همام حمودی  اعلام کرد: با نهایت تاسف و اندوه، خبر درگذشت محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران از برجسته‌ترین شاگردان شهید صدر که فقه را از وی فرا گرفت و در راه دفاع از استاد، شدیدترین مجازات‌ها را در زمان رژیم بعثی صدام متحمل شد و برای دفاع از مظلومیت ملت عراق به تحصیل علم و مبارزات خود ادامه داد، دریافت کردیم.

حمودی خاطر نشان کرد: «این مصیبت را به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم (جمهوری اسلامی ایران) و مراجع عظام عراق و امت اسلامی تسلیت می‌گوییم و با افتخار، تلاش‌های مبارزاتی و علمی وی در خدمت به امت اسلامی و تقویت پایه‌های کشور اسلامی ایران از طریق پژوهش و روایت‌های علمی فقهی و مسائل قضایی را یادآوری می‌کنیم، با درگذشت وی جهان اسلام ذخیره علمی مبتکر، نوآور و کم نظیر را از دست داد.

  • تسلیت جریان حکمت ملی

همچنین سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی در پیامی ارتحال آیت الله شاهرودی را ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی توصیف و آن را به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و دو ملت ایران و عراق تسلیت گفت.

تسلیت جریان های حزب الدعوه اسلامی، عصائب اهل حق و النجباء

در همین حال سه جریان سیاسی عراقی حزب الدعوه اسلامی؛ عصائب اهل حق به ریاست شیخ قیس الخزعلی و النجباء به ریاست شیخ اکرم الکعبی در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای رحلت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفتند.

  • جریان سیاسی النجباء نیز سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در بیانیه‌ای درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام ایران را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: جنبش عصائب اهل الحق درگذشت آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی قدس سره الشریف را که بیست و چهارم دسامبر ۲۰۱۸ دار فانی را وداع گفت: تسلیت می‌گوید. در حالی این جنبش درگذشت این عالم ربانی را تسلیت می‌گوید که انسان و عالمی را به یاد می‌آورد که به دین و آرمان‌های خود و جهان اسلام خدمات ارزشمندی ارائه کرد، استاد و دانشمند و محققی که بسیاری از او بهره‌مند شدند. او کسی بود که در جایگاه علم و حوزه‌های علمیه در نجف اشرف متولد شد، پرورش یافت و تحصیل کرد و از رهنمودهای شهید آیت الله سید محمد باقر صدر قدس سره و علمای فاضل دیگر بهره‌مند شد.

در ادامه بیانیه آمده است: نمی‌توان خطی را که این عالم فقید در جهاد و مقاومت ترسیم کرد و شعار اسلام ناب محمدی را در مراحل مقابله با استکبار جهانی بالا برد نادیده گرفت. آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی مسیری جاویدان را ترسیم کرد و میراثی گرانبها را برای نسل‌های آینده برای استفاده از آن در جهت خدمت به اسلام ناب محمدی باقی گذاشت.

  • پیام تسلیت مقتدا صدر به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی

­مقتدا صدر رهبر جریان صدری های عراق ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، مقتدا صدر روحانی شیعه عراقی در پیامی درگذشت آیت الله سیّد محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را تسلیت گفت.

وی آیت الله شاهرودی را استاد و فقیهی برجسته و از برجسته ترین علمای مکتب شهید محمد باقر صدر توصیف کرد.

مقتدا صدر در این پیام گفته است: خبر درگذشت آیت الله سیّد محمود شاهرودی را با اندوه بسیار دریافت کردیم. وی به همین مناسبت به حوزه های علمیه و عموم مؤمنین تسلیت گفت.

  • پیام تسلیت نوری المالکی برای درگذشت آیت الله شاهرودی

­نوری المالکی درگذشت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفت.

نوری المالکی دبیرکل حزب الدعوة الاسلامیة عراق امروز با ارسال پیامی، درگذشت آیت الله سیّد محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: با تأسف بسیار خبر درگذشت آیت الله العظمی سید محمود هاشمی قدس سره مرجع بزرگ دینی را دریافت کردیم. ایشان پس از آنکه عمر مبارکش را صرف خدمت به منافع ملی و اسلامی و جهاد در راه خدا کرد به جوار پروردگارش شتافت. این مرجع مرحوم از مفاخر حوزه علمیه نجف اشرف بود.

نوری المالکی این مصیبت عظما را به خانواده و به ویژه فرزندانش و فضلای حوزه علمیه و طلاب تسلیت گفت.

  • پیام تسلیت نبیه بری به رهبری معظم انقلاب و مقامات ایران به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرودی

­نبیه بری رئیس پارلمان لبنان درگذشت آیت الله شاهرودی را به رهبری معظم انقلاب و رؤسای قوه مجریه و مقننه تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی النشره، نبیه بری رئیس مجلس لبنان با ارسال پیامی برای آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درگذشت آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

وی همچنین پیام های مشابهی برای حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی فرستاد.

  • رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:آیت الله شاهرودی عمر شریفش را در راه خدمت به اسلام گذراند

­رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به مسلمانان و لبنانی ها تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد لبنان،عبدالامیر قبلان گفت آیت الله هاشمی شاهرودی که نزدیک به هفتاد سال عمر داشت،عمر شریف خود را در راه خدمت به دین مبین اسلام گذراند و نمونه یک عالم فاضل بود که خدمات بسیار ارزنده ای ارائه کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اظهار داشت: ایشان در میدان های سیاسی، قضایی و تبلیغی مهمی حضور داشتند و عمر شریف خود را در راه تالیف، بحث و تدریس گذراند و کتابخانه های اسلامی مملو از تالیفات و بحث های عقیدتی و فقهی ایشان است.

این روحانی لبنانی خاطر نشان کرد:حوزه های علمیه و مراکز علمی دینی یکی از مراجع بزرگ، عالم فاضل و فقیهی برجسته را از دست دادند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان این ضایعه را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه تسلیت گفت.

کد خبر 426558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha