همشهری آنلاین: سراسقف کلیسای دمشق تاکید کرد از کسانی که در طول بحران در کنار سوریه ایستادند، قدردانی می‌کنیم و بی‌شک به فضل فداکاری‌ها و دعاها سوریه در آینده نزدیک به صورت کامل آزاد می‌شود و ما سرود شادی سر می‌دهیم.

جنش سالروز تولد مسيح در سوريه

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سراسقف «یوسف العبسی» که در مراسم جشن و عبادت طوائف مسیحی در کلیسای دمشق سخن می گفت، افزود، امروز سوریه به کمک شهدا و جانبازان و ارتش شجاع این کشور و «بشار اسد» رئیس جمهوری آن، یکبار دیگر از نو متولد شده و ما به خاطر این فداکاری ها دعا و عبادت خواهیم کرد.

در حالی که سوریه شاهد آزادی بخش های دیگری از مناطق شمال غرب و شمال شرق این کشور به دست ارتش سوریه و متحدان آن از دست تروریست ها است و استان های بزرگ این کشور هر روز شاهد بازگشت ثبات و امنیت بیشتر همراه با مراجعه آوارگان به این کشور هستند، طوائف مسیحی سوریه نیز با حضور در عبادتگاه ها، کلیساها و برگزاری مناسک خاص خود و نیز جشن و سرور در خیابان های این کشور میلاد حضرت مسیح (ع) را جشن گرفتند.

همزمان با دمشق پایتخت سوریه دیگر شهرهای این کشور نیز شاهد برگزاری جشن های میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) با مشارکت طوائف مسیحی در عبادتگاه ها و کلیساهای مناطق مختلف سوریه است.

مسیحیان استان حلب در شمال این کشور همزمان با پیروزی های ارتش سوریه و آزادی مناطق اشغالی این استان از دست تروریست ها با حضور در کلیساها جشن میلاد مسیح (ع) را برگزار کردند.

طبق این گزارش شهروندان مسیحی سوری در شهر حلب در کلیساهای نبی الیاس، کلدان، صلیب، کلیسای مار جرجس و کلیسای سریانی ها و مارونی ها به عبادت و دعا پرداختند.

براساس این گزارش مسیحیان سوریه در استان طرطوس نیز درخت کریسمس روشن کرده و جشن و سرود برپا کردند.

اسقف «آرتانیوس لحام» مسئول کلیسای مار دانیال در طرطوس در این جشن گفت: عید امسال رنگ و بوی ملی گرفته و همه سوریه در جشن و سرور است و مردم سوریه می خواهند به جهان اعلام کنند که ملت سوریه پس از هشت سال توانست حباب سیاه را کنار زده و نورهای شادی را به همه جهان بتاباند.

طوائف مسیحی در استان های لاذقیه و السویداء سوریه نیز با حضور در کلیساها میلاد مسیح (ع) را همزمان با پیروزهای ارتش سوریه و اشاره به فداکاری های ارتش در آزادسازی خاک این کشور جشن گرفتند.

تروریست ها در سوریه در جریان بحران هشت ساله این کشور که از اواخر اسفند ماه ۱۳۸۹ آغاز شد بدون توجه به قداست مراکز دینی ادیان و مذاهب مختلف اقدام به تخریب بسیاری از آنان از جمله کلیساها و غارت اموال و اشیاء موجود در آنها کردند.

۱۰ درصد از جمعیت ۲۴ میلیونی سوریه را مسیحیان تشکیل می دهند و تروریست ها در جریان اقدامات خود در سوریه برخی از شخصیت های مسیحی را پس از ربودن به قتل رساندند.

کد خبر 426551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha