همشهری آنلاین: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور فردا سه شنبه چهارم دی ماه توسط رییس جمهوری تقدیم مجلس می‌شود.

مجلس

ایرنا نوشت: علی اصغر یوسف نژاد اظهار داشت: رییس جمهوری فردا در مورد ویژگی های بودجه سال ۹۸ کل کشور توضیحاتی را به مجلس ارائه خواهد کرد و سپس لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور را تقدیم مجلس می کند.

وی افزود: محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، فردا رییس جمهوری را برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور همراهی می کند.

 بر اساس ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و بین نمایندگان مجلس توزیع می شود، پس از آن نمایندگان تا ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهادها خود را در مورد لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارائه کنند.  

کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند، مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است.  

بر اساس این ماده، نهایتا نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به ‏تصویب خواهد رسید، پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‏‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌ شود.

  • استیضاح وزیر جهاد کشاورزی چهارشنبه در مجلس بررسی می شود

این عضو هیات رییسه مجلس گفت: بر طبق قانون و نظر هیات رییسه مجلس استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در جلسه روز چهارشنبه این هفته مجلس بررسی می شود.

یوسف نژاد ادامه داد: تمامی زمان جلسه روز چهارشنبه مجلس به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ۲۸ آذر ماه با ۴۴ امضا اعلام وصول شد که عدم رعایت نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی توسط دولت، ممنوعیت صادرات محصولات مازاد بر نیاز، عدم اجرای احکام برنامه ششم توسعه در بخش کشاورزی از مهم ترین محورهای این طرح استیضاح است.

کد خبر 426360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha