همشهری آنلاین: طبق گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا، بیماران باید از مصرف گروهی از آنتی بیوتیک‌های موسوم به فلوروکینولون‌ها به دلیل افزایش ریسک پارگی عروق قلب خودداری کنند.

ارتباط برخي آنتي بيوتيك‌ها با پارگي مرگبار عروق خوني

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته مقامات مسئول این سازمان، این نوع پارگی‌ها موسوم به "پارگی آئورت" می‌تواند منجر به خونریزی خطرناک یا حتی مرگ شود.

به گفته کارشناسان، افزایش این ریسک پارگی با استفاده از آنتی بیوتیک فلوروکینولون، چه به صورت تزریقی و چه به شکل قرص، افزایش می‌یابد و بیماران در معرض ریسک بالا نباید از این داروها استفاده کنند، مگر آنکه هیچ گزینه درمانی دیگری وجود نداشته باشد.

فلوروکینولون‌ها از جمله آنتی بیوتیک‌های مورداستفاده در درمان مشکلات دستگاه تنفسی فوقانی هستند که بیش از سه دهه استفاده می‌شوند. این گروه از داروها شامل Cipro (سایپروفلوکساسین)، Levaquin (لووفلوکساسین)، Factive (gemifloxacin)، و Avelox (moxifloxacin) هستند.

طبق گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا، افراد در معرض خطر شامل افراد دارای سابقه انسداد عروق خونی، فشارخون بالا، برخی اختلالات ژنتیکی که شامل تغییرات عروق خونی می‌شوند، و افراد مسن هستند.

با این حال متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که در حال حاضر آنتی بیوتیک فلوروکینولون مصرف می‌کنند، نباید بدون مشورت با پزشک‌شان مصرف داروی‌شان را قطع کنند.

کد خبر 426333
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha