همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن از دستور کار خارج شده، چراکه آثار مخرب آن بیشتر از سازندگی است.

مسكن

به گزارش فارس، محمد اسلامی در برنامه نگاه یک درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر احتمال افزایش سقف وام مسکن، گفت: بحث ضرورت افزایش وام مسکن این روزها مطرح است، اما ما به این جمع‌بندی نرسیدیم که باید این کار صورت گیرد چون مطمئن هستیم تاثیرات منفی برای متقاضیان و جامعه هدف خواهد داشت.  بنابراین این افزایش سقف وام مسکن در دستور کار نیست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای طرح اجرای ساخت ۴۰۰ هزار مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی یک طرح مکمل به نام کارت اعتباری مصالح ساختمانی و خدمات فنی مهندسی تهیه شده است، افزود: در قالب این طرح،  یک بازار تعهدی و نقدی که ما بتوانیم پول را به تولیدکننده مصالح ساختمانی و عرضه کننده خدمات فنی مهندسی پرداخت کنیم، ایجاد می‌شود.

وی افزود: مذاکرات این اقدام صورت گرفته و تفاهم‌نامه آن تا دو هفته آینده با بانک عامل مبادله خواهد شد و این کمک می‌کند تا ما بتوانیم قدرت خرید را افزایش دهیم و قیمت تمام شده مسکن را تا حدودی مهار کنیم.  این اقدام نه اینکه بخواهیم قیمت تمام شده مسکن را کنترل کنیم، بلکه می‌خواهیم آن را مهار کنیم، چرا که قیمت تمام شده مسکن متاثر از سهم موارد مشخصی است. بنابراین باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که منابع مالی در چرخه اثرپذیری خود قرار گیرد و آثار تورمی در اقتصاد نداشته باشد.

اسلامی گفت: پس این اقدام که در حال انجام آن هستیم ایجاد یک بازار تعهدی برای مصالح ساختمانی و خدمات فنی مهندسی است که این برای اولین بار با این کیفیت در کشور در حال رخ دادن است و بسیار کمک خواهد کرد که نقدینگی در جریان تولید و اشتغال بازار مسکن به خدمت گرفته شود.

کد خبر 426292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha