با توسعه و آموزش صنعت گردشگری در شمیرانات می‌توان به کسب درآمد و اشتغالزایی شهروندان رونق داد.

ایجاد اشتغال در شمیرانات با تمرکز بر گردشگری

فرماندار شمیرانات در جلسه حمایت از مهارت‌آموزی و اشتغالزایی شهرستان شمیرانات گفت: «در روزهای پایانی هفته ۲۲۰ هزار گردشگر وارد بخش لواسانات و رودبار قصران می‌شوند. حضور این تعداد گردشگر می‌تواند در کسب درآمد و اشتغال شهروندان مؤثر باشد. در تمام دنیا افرادی که مهارتی دارند زودتر از کسانی که دارای مدرک تحصیلی هستند جذب بازار کار می‌شوند.

اگر مهارت‌آموزی به‌ویژه در رشته گردشگری را در روستاها و بخش‌های شهرستان توسعه دهیم در آینده نزدیک بیکاری در روستاها وجود نخواهد داشت.» «سیاوش شهریور» افزود: «نخستین مرکز ارائه محصولات کشاورزی به‌زودی در شمیرانات راه‌اندازی می‌شود. با ایجاد این مرکز دست واسطه‌ها از محصولات تولیدی در شهرستان شمیرانات و بخش‌های آن کوتاه می‌شود و این محصولات با قیمت و کیفیت مناسب به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

زمین ساخت این مرکز با همکاری جهاد کشاورزی و سایر اداره‌های مربوطه آماده است.» فرماندار شمیرانات با بیان اینکه روستای همجوار در بخش‌های شمیرانات باید به یک کانون مهارت‌آموزی تبدیل شود گفت: «در کانون‌های مهارتی می‌توان آموزش‌های صنعت گردشگری و اشتغال خانگی را متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه به شهروندان ارائه داد. اشتغال خانگی و تولید در خانه‌ها می‌تواند یکی از راه‌های کاهش بیکاری و درآمدزایی برای خانوار باشد.»

شهریور با بیان اینکه در روستاهای شهرستان شهرک‌های صنفی و خدماتی راه‌اندازی می‌شود افزود: «در روستاها زمین‌های ۵ هزارمترمربعی به دهیاران تحویل داده می‌شود تا با ایجاد مراکز چند منظوره به امور آموزش، اشتغال و امور بهداشتی بپردازند.»

کد خبر 426279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha