همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند با پیروزی بر بوروسیا مونشن‌گلادباخ جای خود در صدر جدول بوندس‌لیگا را تثبیت کرد. مونشن‌گلادباخ با وجود این ناکامی در کنار بایرن مونیخ از تعقیب‌کنندگان اصلی دورتموند در فصل جاری محسوب می‌شود.

ماركو رويس
  • بوروسیا دورتموند ۲ − بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک

حساس‌ترین دوئل در آخرین هفته‌ نیم‌فصل اول بوندس‌لیگا مصاف بوروسیا دورتموند و بوروسیا مونشن‌گلادباخ بود که به ترتیب در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند. زردپوش‌های دورتموند در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر توانستند مهمان قدرتمند خود را ۲ بر یک شکست دهند و جای خود در صدر جدول را تثبیت کنند. دورتموندی‌ها در مجموع از مهمان خود فعال‌تر بودند و موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی داشتند.

گل پیروزی دورتموند در این دیدار را مارکو رویس، کاپیتان این تیم به ثمر رساند که در حال حاضر در فرمی عالی به سر می‌برد و بدون شک یکی از چهره‌های درخشان بوندس‌لیگا در نیم‌فصل اول بوده است.

  • آینتراخت فرانکفورت صفر− بایرن مونیخ ۳

بایرن مونیخ که شنبه‌ شب (۲۲ دسامبر/ ۱ دی) در پیکاری حساس مهمان آینتراخت فرانکفورت بود، اقتدار خود را به نمایش گذاشت و میزبان قدرتمند خود را با نتیجه ۳ بر صفر از پیش رو برداشت. این دیدار همچنین به این خاطر حساس بود که نیکو کوواچ، سرمربی کنونی بایرن مونیخ در فصل گذشته هدایت فرانکفورت را برعهده داشت و با این حساب به دیدن خانه پیشین خود آمده بود.

چهره‌ برتر این مصاف فرانک ریبری، ستاره‌ باتجربه فرانسوی بایرن مونیخ بود که دو گل از سه گل تیمش را مقابل فرانکفورت به ثمر رساند. بایرن مونیخ با این موفقیت به رتبه دوم جدول ارتقا یافت و اکنون با دورتموند، صدرنشین جدول رده‌بندی تنها ۶ امتیاز فاصله دارد.

  • آر. بی. لایپزیگ ۳ − وردر برمن ۲

یکی از پیکارهای پرهیجان هفته ۱۷ بوندس‌لیگا دیدار آر. بی. لایپزیگ و وردر برمن بود که بعد از ظهر شنبه برگزار شد. لایپزیگ که از تیم‌های قدرتمند بوندس‌لیگا محسوب می‌شود، توانست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد مهمان خود بگذرد و با کسب سه امتیاز دیگر جای خود در رده‌ چهارم جدول را استحکام بخشد.

گل پیروزی لایپزیگ را بروما در دقیقه ۸۷ به ثمر رساند. او در دقیقه ۸۱ وارد زمین شده بود.

  • بایر لورکوزن ۳ − هرتا برلین یک

یکی دیگر از برندگان هفته ۱۷ بایر لورکوزن بود که در دیداری خانگی هرتا برلین را ۳ بر یک مغلوب کرد. لورکوزنی‌ها در این مصاف تیم برتر میدان بودند و در استفاده از موقعیت‌های به ‌دست ‌آمده کارایی بیشتری از خود نشان دادند. هرتا برلین و لورکوزن به ترتیب در رده‌های ۸ و ۹ جدول به سر می‌برند.

  • هانوفر صفر − فورتونا دوسلدورف یک

بلندپروازی فورتونا دوسلدورف ادامه دارد. این تیم که در هفته ۱۶ بوروسیا دورتموند، صدرنشین جدول را مغلوب کرده بود، در هفته ۱۷ نیز توانست با نتیجه یک بر صفر میزبان خود، هانوفر را شکست دهد و سه امتیاز مهم به دست آورد. گل پیروزی دوسلدورف در این پیکار را الیور فینک لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان بازی به ثمر رساند.

  • اشتوتگارت یک − شالکه ۳

شالکه که در فصل جاری دور از انتظار ظاهر شده، در پایان نیم‌ فصل اول توانست به پیروزی مهمی مقابل اشتوتگارت دست یابد و نفسی راحت بکشد. این تیم با نتیجه ۳ بر یک میزبان خود را شکست داد. شالکه در این دیدار هم از لحاظ مالکیت توپ و هم از لحاظ شمار حملات بر اشتوتگارت برتری داشت.

  • نورنبرگ صفر − فرایبورگ یک

تیم فرایبورگ نیز نام خود را در بین برندگان هفته هفدهم به ثبت رساند. فرایبورگی‌ها که مهمان نورنبرگ بودند، با هوشیاری و کارایی توانستند یک بر صفر پیروز شوند و با سه امتیاز به خانه بازگردند. گل طلایی فرایبورگ در این مصاف را گولده در دقیقه ۱۹ بازی به ثمر رساند. فرایبورگ در رده‌های میانی جدول قرار دارد و نورنبرگ در قعر جدول رده‌بندی به سر می‌برد.

  • دیدارهای باقیمانده

رقابت‌های هفته ۱۷ بوندس‌لیگا یکشنبه‌ شب (۲ دی) با انجام دو دیدار به پایان می‌رسد که طی آن آگسبورگ میزبان ولفسبورگ خواهد بود و هوفن‌هایم نیز در زمین خود رویاروی ماینتس قرار خواهد گرفت.

کد خبر 426234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha