جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بوستان جوانمردان ایران با وسعت ۱۵۰ هکتار و به عنوان یکی از هفت پروژه رود دره اصلی تهران در حد فاصل مرز منطقه ۵ و ۲۲ شهرداری تهران که اجرای آن از سال ۱۳۸۸ آغاز گردیده در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید.

بوستان جوانمردان ایران

از جمله اهداف مهم اجرای این طرح می‌توان به پاک سازی و سالم‌سازی محیط، ایجاد فضای مناسب جهت تأمین آسایش و آرامش ساکنان محدوده، بسترسازی برای توسعه فضاهای خدماتی، ورزشی و فرهنگی و افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران و ایجاد دید و منظر با توجه به دسترسی‌ها و جاذبه‌های محیط طبیعی سایت اشاره نمود.

این بوستان با بهره‌گیری از مواد و مصالح همگون با طبیعت جهت جلوگیری و کنترل بر سیلاب‌های فصلی، افزایش جاذبه‌های گردشگری شهر تهران، رفع آلودگی‌های زیست محیطی و ایجاد مکان‌های تفریحی برای کودکان و بزرگسالان احداث گردید.

از دیگر اهداف این پروژه معرفی مشاهیر و جوانمردان ایرانی به گردشگران داخلی و خارجی از طریق ساخت تندیس ها و عناصر کالبدی این افراد فرهیخته در سطح پارک بود. به طوری که در این پارک بیش از ۴۰ تندیس جهت معرفی جوامع فرهنگی کشور ایجاد شده است و انتظار می‌رود تا در آینده‌ای نزدیک تعداد این تندیس ها افزایش یابد.

بوستان جوانمردان ایران

باغ گیاه شناسی یکی از امکانات پارک جوانمردان تهران است که با معرفی گیاهان و درختان با هدف افزایش دانش گیاه‌شناسی به طبیعت دوستان ایجاد شده است.

برکه پرندگان، آبنمای موزیکال با تکنولوژی‌های پیشرفته، خانه ورزش و سلامت از دیگر امکانات ویژه این پارک می‌باشند.

پارک جوانمردان دارای سه ورودی اصلی می‌باشد: ورودی شمالی در جنوب بزرگراه شهید همت، ورودی‌های غربی در بلوار صدرا و بلوار جوانمردان.

کد خبر 426069

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha