همشهری آنلاین: وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیستی با بیان اینکه دادگاه هنوز متهمان را دعوت و کیفرخواست را به آنها ابلاغ نکرده است درباره وضعیت وکلای این متهمان توضیحاتی داد.

دادگاه

محمدحسین آقاسی امروز، چهارشنبه ۲۸ آذر، در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: معمولاً پس از ارسال پرونده‌ها از دادسرا به دادگاه، شعبه دادگاه متهمان را دعوت و کیفرخواست را به آنها ابلاغ می‌کند و می‌پرسد که آیا متهم یا متهمان وکیل دارند یا خیر؟

وی با بیان اینکه در پرونده فعالان محیط زیستی، هنوز دادگاه کیفرخواست صادره از سوی دادستانی را به متهمان ابلاغ نکرده است گفت: در این پرونده به جز سام رجبی که وکالت او را به عنوان وکیل تعیینی بر عهده دارم، برای تعدادی از متهمان وکیل تسخیری گرفته شده و تعدادی نیز هنوز وکیل ندارند که باید منتظر باشند.

به گزارش ایرنا، این پرونده هشت متهم دارد که برای چهار نفر به اتهام افساد فی الارض، سه نفر به اتهام جاسوسی و یک نفر هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، کیفرخواست صادر شده است. اتهام چهار متهم این پرونده در ابتدا جاسوسی بود که بعداً به افساد فی الارض تغییر کرد.

آقاسی پیشتر به ایرنا گفته بود که شعبه بازپرسی در پرونده سام رجبی در خصوص اتهام جاسوسی قرار منع تعقیب صادر کرده و اتهام او به اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی تغییر کرده است.

کد خبر 425918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha