همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور اوکراین بار دیگر برای پیوستن به اتحادیه اروپا اعلام امادگی کرد.

واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه فایننشال تایمزگزارش داد رئیس جمهور اوکراین بار دیگر برای پیوستن به اتحادیه اروپا اعلام امادگی کرد.
به نوشته شماره امروز این روزنامه در اینترنت ویکتور یوشنکو رئیس جمهور اوکراین که انقلاب نارنجی اوکراین پرافتخارترین دستاورد اوست می‌گوید کشورش اماده است به یک عضو دموکراتیک یک اروپای دموکراتیک تبدیل شود.
وی در گفتگو با فایننشال تایمز گفت، مقامات اوکراین برای اولین بار در موقعیتی هستند که رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس همگی علنا یک مسیر طرفدار غرب و همکاری بین کشورهای اروپایی و حوزه اقیانوس اطلس را پیشنهاد می دهند.وی گفت، به نظر من امروز دولت متحد است.
رئیس جمهور اوکراین با استفاده از این اجماع برای پیشرفت در چند جبهه استفاده کرد.او از کشورهای غربی خواسته است از تلاش کیف برای پیوستن به طرح عمل عضویت ناتو حمایت کنند که گامی به سمت پیوستن به ان است، همچنین امیدوار است ماه اینده با عضویت اوکراین در سازمان جهانی تجارت  موافقت شود. به علاوه یوشنکو خواهان سرعت گرفتن مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره وارد شدن در منطقه تجارت ازاد ان است.
برگ برنده کیف دموکراسی است که به عقیده یوشنکو بواسطه منازعات داخلی اخیر تقویت شده است .وی گفت،طی دو سال و نیم گذشته ما به همه جهان نشان داده ایم که می توانیم مناقشات داخلی مان را به شیوه ای دموکراتیک حل کنیم.
در خصوص موضع روسیه درباره اوکراین یوشنکو معتقد است می تواند روس‌ها را متقاعد کند که به شیوه وی به امور بنگرند.
وی در اینباره گفت، یک مذاکرات خوب و دوستانه موجب می شود روسیه و به ویژه وزارت خارجه ان به تدریج این مسئله را درک کنندو بپذیرند.
وی با اعتقاد به قدرت زمان میگوید، زمان به اوکراین کمک کرد گذشته مربوط به شوروی را دور بیاندازد و دموکراتیک تر و متحد تر شود.
وی همچنین معتقد است زمان به روسیه کمک می کند موضع ژئوپلتیک جدید کیف را بپذیرد همانطور که عضویت دولت های اروپای شرقی را که زمانی جزو پیمان ورشو بودند پذیرفت.
کد خبر 42584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز