همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گفت: تمام خدمات مشاوره‌ای، تشخیصی و درمانی این بیماران در مراکز مراقبت و درمان ایدز به صورت رایگان انجام می‌شود و خدمات این مراکز از سال گذشته تاکنون افزایش یافته است.

ايدز

 به گزارش وبدا، دکتر محمدمهدی گویا اظهار داشت: هیچ یک از مراکز مراقبت و درمان ایدز که تحت نظر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند، تعطیل نشده اند و وزارت بهداشت با قوت تمام، مراکز درمانی خودش  را در سطح کشور تقویت کرده است و تمام خدماتی که در این راستا به مبتلایان و خانواده آنها ارائه می‌شود اعم از خدمات مشاوره ای، تشخیصی و درمانی به طور کامل، رایگان انجام می‌شود.

 رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گفت: خدمات این مراکز از سال گذشته تاکنون افزایش یافته است، برای مثال، انجام آزمایش در مراکز وزارت بهداشت حدود سه برابر شده است و حدود ۵۷۰ هزار خانم باردار از سال گذشته تاکنون مورد آزمایش قرار گرفتند که ۱۱۳ مورد آنها مبتلا بودند و همه این افراد نیز تحت درمان قرار گرفتند. از این ۱۱۳ نفر تنها دو مورد آنها به دلیل تاخیر در مراجعه و انجام آزمایش فرزند سالم به دنیا نیاوردند.

 دکتر گویا بیان کرد: تعداد افراد تحت درمان این بیماری که در سال گذشته از مجموعه وزارت بهداشت خدمات دریافت کردند ۹ هزار نفر بود که هم اکنون تعداد آنها به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

 وی در پایان اظهار داشت: حمایت سازمان‌های بین المللی نیز قطع نشده است و تنها در برخی از موارد کاهش پیدا کرده است. کمک‌های مالی سازمان‌های بین المللی که حدود ۵ درصد از بودجه ایدز کشور را تشکیل می‌دهد، جنبه همکاری مشترک دارد و بیشتر کمک‌های آنها فنی است و مستقیما کمک مالی انجام نمی‌دهند و بودجه تمام خدمات بیماران ایدز کشور توسط وزارت بهداشت و دولت تامین می‌شود.

کد خبر 425701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha