همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند در هفته ۱۵ بوندس‌لیگا با پیروزی بر وردر برمن قهرمان نیم‌فصل شد. بایرن مونیخ همچنان در تلاش است تا فاصله با دورتموند را حفظ کند. اشتوتگارت، ولفسبورگ و دوسلدورف از تیم‌های موفق هفته ۱۵ بودند.

بوروسيا دورتموند
  • نورنبرگ صفر − ولفسبورگ ۲

پیکارهای هفته ۱۵ بوندس‌لیگای آلمان جمعه ‌شب (۱۴ دسامبر/ ۲۳ آذر) با دیدار نورنبرگ مقابل ولفسبورگ آغاز شد. "گرگ‌های ولفسبورگ" در این دیدار نه‌چندان دلچسب توانستند میزبان خود را ۲ بر صفر شکست دهند و با سه امتیاز به خانه برگردند. در حالیکه ولفسبورگ جای خود را در میانه‌ جدول تثبیت کرده، نورنبرگ در رده‌های پایین جدول به سر می‌برد.

  • بوروسیا دورتموند ۲ − وردر برمن یک

بلندپروازی بوروسیا دورتموند همچنان ادامه دارد. زردپوش‌های دورتموند شامگاه شنبه توانستند مهمان خود، وردر برمن را ۲ بر یک شکست دهند. نخستین گل بازی را پاکو آلکاسر، مهاجم اسپانیایی دورتموند در دقیقه ۲۰ بازی در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر به ثمر رساند. هفت دقیقه بعد بود که مارکو رویس، کاپیتان تکنیکی دورتموند بار دیگر دروازه برمن را باز کرد و تیمش را ۲ بر صفر جلو انداخت. برمن پس از این گل چهره‌ تهاجمی‌تری به خود گرفت و در دقیقه ۳۵ توسط ماکس کروزه به گل دست یافت. نیمه نخست با نتیجه ۲ بر ۱ خاتمه یافت. تلاش‌های دو تیم در نیمه دوم برای باز کردن دروازه حریف بی‌ثمر ماند و این پیکار در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید.

زردپوش‌های دورتموند با پیروزی بر وردر برمن توانسته‌اند قهرمان نیم‌فصل جاری شوند و از بوروسیا مونشن‌گلادباخ و بایرن مونیخ که به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جدول به سر می‌برند، ۹ امتیاز بیشتر دارند.

  • هانوفر صفر − بایرن مونیخ ۴

بایرن مونیخ به مسیر موفقیت بازگشته و در کنار بوروسیا مونشن‌گلادباخ سخت در تعقیب دورتموند، صدرنشین جدول است. مونیخی‌ها بعدازظهر شنبه توانستند با نتیجه ۴ بر صفر از سد میزبان خود، هانوفر بگذرند. مونیخ که از هر لحاظ بر حریف خود برتری داشت، در دقیقه دوم بازی توسط به نخستین گل خود دست یافت. داوید آلابا در دقیقه ۲۹ دومین گل بایرن مونیخ در نیمه اول را به ثمر رساند. هانوفر در نیمه دوم هم نتوانست در برابر حملات پیگیر بایرن مونیخ تاب بیاورد و دو گل دیگر خورد. گنابری، ملی‌پوش جوان بایرن مونیخ در دقیقه ۵۵ گل سوم را به ثمر رساند و روبرت لواندوسکی با زدن گل چهارم شکست سنگین میزبان را قطعی ساخت. بایرن مونیخ با این پیروزی با بوروسیا مونشن‌گلادباخ هم‌امتیاز شده و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر در رده‌ سوم به سر می‌برد.

  • هوفن‌هایم صفر − بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

یکی از پیکارهای حساس هفته میان هوفن‌هایم و بوروسیا مونشن‌گلادباخ برگزار شد که در فصل جاری خوش درخشیده‌اند. این دیدار پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید. هوفن‌هایم به ویژه در نیمه دوم تیم برتر میدان بود، اما نتوانست هیچیک از موقعیت‌های خود را به گل بدل کند. مونشن‌گلادباخ با اقبال بلند توانست با یک امتیاز به خانه باز گردد و جای خود در رده دوم جدول را حفظ کند.

  • اشتوتگارت ۲ − هرتا برلین یک

یکی از برندگان هفته ۱۵ بوندس‌لیگا اشتوتگارت بود که هفته‌هایی بحرانی را تجربه کرده است. این تیم با پیروزی ۲ بر یک مقابل پایخت‌نشین‌های هرتا برلین سه امتیاز مهم به دست آورد. ماریو گومز،‌ملی‌پوش سابق آلمان با زدن هر دو گل اشتوتگارت چهره‌ درخشان تیمش در این مصاف بود.

  • آگسبورگ یک − شالکه یک

تیم شالکه که در فصل جاری فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده، در هفته ۱۵ مهمان آگسبورگ بود. دیدار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش با تساوی یک بر یک به پایان رسید، نتیجه‌ای که با توجه به عملکرد نسبتا یکسان دو تیم عادلانه بود. شالکه و آگسبورگ به ترتیب در رده‌های ۱۳ و ۱۴ جدول قرار دارند.

  • فورتونا دوسلدورف ۲ − فرایبورگ صفر

سرخ‌پوش‌های فورتونا دوسلدورف نیز این هفته نفسی راحت کشیدند. دوسلدورف در مصافی خانگی موفق شد فرایبورگ را ۲ بر صفر شکست دهد. کان آیهان هر دو گل تیمش را در این پیکار به ثمر رساند و سهم مهمی در پیروزی مقابل فرایبورگ داشت. دوسلدورف و فرایبورگ به ترتیب در رده‌های ۱۶ و ۱۲ جدول به سر می‌برند.

  • دیدارهای یکشنبه

رقابت‌های هفته ۱۵ بوندس‌لیگا یکشنبه‌ شب با انجام دو دیدار به پایان رسید که در طی آن آر. بی‌. لایپزیگ با نتیجه پرگل ۴ بر ۱ بر میهمان خود، ماینتس غلبه کرد و آینتراخت فرانکفورت نیز در خانه خود به مصاف بایر لورکوزن رفت و موفق شد این تیم را با حساب ۲ بر ۱ شکست دهد.

کد خبر 425634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha