مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: بازار تهران به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز اقتصادی پایتخت، سالهاست خیابان‌های مصطفی خمینی، 15 خرداد، خیام و میدان امام‌خمینی‌ را درگیر ترافیک سنگینی ساخته است.

به همین دلیل به‌منظور ساماندهی ترافیک محدوده بازار، پس ازماه‌ها کارکارشناسی طرحی تهیه وکلیات آن به تصویب مدیریت شهری رسید.

براساس این طرح، حلقه مرکزی بازار تهران سنگ فرش شده، با حفظ بافت سنتی خود برای تردد عابرین پیاده مناسب‌سازی‌ خواهد شد.

بنا براین گزارش، به منظورتردد روان عابرین پیاده، عرض پنج مترو20‌سانتی متری ضلع جنوب خیابان 15‌خرداد به 8 متر و 80‌سانتی‌مترافزایش یافته و با نرده‌کشی دراین محور از ورود موتورسیکلت و چرخ‌دستی‌ها در پیاده‌رو جلوگیری خواهد شد.

از سوی دیگر قرار است گاری‌دستی‌ها که کارجابه‌جایی خرید شهروندان را برعهده دارند در خطوط ویژه حرکت کنند.

علاوه براین نرده‌های ویژه‌ای به نرده‌های پیاده‌روها اتصال خواهد یافت تا مسافران تاکسی و اتوبوس بدون ورود به خیابان با حفظ نظم وبه صف به سمت وسایل نقلیه عمومی هدایت شوند.

این درحالی است که مکان ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس به گونه‌ای تنظیم شده که شهروندان از هریک از خروجی‌های اصلی بازار کمتر از 250 متر با ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی فاصله داشته باشند.

به گفته شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل وترافیک، این طرح، تردد موتورسیکلت‌ها در محوطه یک‌کیلومتری حلقه بازار را ممنوع ساخته و  به سمت پارکینگ‌های حاشیه‌ای هدایت می‌سازد.

براساس اظهارات افندی‌زاده، برای توقف خودروهای شخصی نیز 3پارکینگ در اطراف بازار احداث خواهد شد تافضای پارک لازم برای خودروهایی که مجهز به آرم طرح ترافیک هستند فراهم باشد.

این درحالی است که پیشنهادهایی مبنی بر این که تنها خودروهای ویژه مانند خودروی پلیس و آتش‌نشانی در ساعات خاص حق ورود به محدوده بازار را داشته باشند نیزمطرح شده است.

یکی ازنکات برجسته طرح ساماندهی ترافیک محدوده بازارازنظرافندی زاده، پیشنهاد احداث سه تراموای تک واگنه است که به صورت یک حلقه، دور محدوده بازار در حرکت خواهند بود.

کد خبر 42520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز