سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: داستان بیست و پنجمین رمان جان لوکاره در لندن ۲۰۱۸ می‌گذرد و پاییز سال آینده روانه بازار می‌شود.

جان لوكاره نويسنده انگليسي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نویسنده ۸۷ ساله انگلیسی با نام اصلی دیوید جان مور کورن‌ول سال‌هاست با نام مستعار جان لوکاره داستان‌های جاسوسی می‌نویسد و قصد دارد همزمان با جشن تولد ۸۸ سالگی خود در اکتبر ۲۰۱۹، رمانی تازه منتشر کند. «ماموری که در زمین می‌دود» رمان شماره ۲۵ این نویسنده نامدار است و داستانی امروزی دارد که در لندن ۲۰۱۸ می‌گذرد.

«ماموری که در زمین می‌دود» درباره جوانی ۲۶ ساله و گوشه‌گیر است که در تلاشی نافرجام می‌کوشد مقابل یک آشفتگی تازه سیاسی در اطراف خود مقاومت کند. او به تدریج با افراد و جریان‌هایی مرتبط می‌شود که پایان آن گام نهادن در مسیری پرخطر است. نکته جالب اینکه «ماموری که در زمین می‌دود» قرار بود نام رمان سال ۱۹۸۶ لوکاره باشد که در نهایت با نام اصلی «یک جاسوس کامل» منتشر و روانه بازار شد.

نویسنده کهنه‌کار گونه جاسوسی نخستین رمان خود را در ۱۹۶۱ نوشت و آخرین داستانش سال گذشته در قالب کتاب «میراث جاسوس‌ها» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. او در این کتاب بار دیگر سراغ مشهورترین شخصیت رمان‌های خود یعنی جورج اسمایلی رفت و داستانی از دوران جنگ سرد و سومین رمانش «جاسوسی که از سردسیر آمد» را روایت کرد. «میراث جاسوس‌ها» به سرعت به صدر جدول پرفروش‌ها رسید و تحسین منتقدان را برانگیخت.

اکتبر امسال اقتباسی تلویزیونی از رمان «دختر کوچولوی درامر» لوکاره مربوط به سال ۱۹۸۳ در یک فصل و شش قسمت به کارگردانی پارک چان-ووک کره‌ای از شبکه بی‌بی‌سی روی آنتن رفت و قسمت اول آن بیش از هشت میلیون بیننده داشت. این مجموعه کوتاه ماه نوامبر از تلویزیون آمریکا پخش شد.

کد خبر 425171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha