همشهری آنلاین: دورتموند با پیروزی بر شالکه، رقیب دیرینه خود توانست جای خود را در صدر جدول بوندس‌لیگا تثبیت کند. مونشن‌گلادباخ نیز با پیروزی بر اشتوتگارت رده دوم جدول را به خود اختصاص داد. بایرن مونیخ در رتبه سوم قرار دارد.

فوتبال
  • وردر برمن ۳ − فورتونا دوسلدورف یک

رقابت‌های هفته ۱۴ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۷ دسامبر/ ۱۶ آذر) با دیدار وردر برمن مقابل فورتونا دوسلدورف آغاز شد. سبزپوش‌های برمن که در دیدارهای اخیر خود چندان موفق نبودند، توانستند با نتیجه ۳ بر یک از سد دوسلدورف گذشته و بحران خود را پشت سر گذارند. ناگفته نماند که گل‌های دوم و سوم برمن را بازیکنانی به ثمر رساندند که چندی پیش از گلزنی، به عنوان جوکر وارد میدان شده بودند.

  • هرتا برلین یک − آینتراخت فرانکفورت صفر

یکی از پیکارهای تماشایی هفته چهاردهم میان هرتا برلین و اینتراخت فرانکفورت انجام گرفت. پایتخت‌نشین‌های هرتا توانستند در حضور بیش از ۴۲ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین با نتیجه یک بر صفر از سد مهمان قدرتمند خود بگذرند و سه امتیاز مهم کسب کنند. گل طلایی برلین در این مصاف را مارکو گرویچ در دقیقه ۴۰ بازی با ضربه سر به ثمر رساند.

  • شالکه یک − بوروسیا دورتموند ۲

یکی از حساس‌ترین دوئل‌های هفته بعدازظهر یکشنبه میان شالکه و بوروسیا دورتموند برگزار شد؛ تیم‌هایی که از رقیبان دیرینه هم محسوب می‌شوند. دورتموند که در فصل جاری چهره‌ای فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشته، موفق شد در حضور بیش از ۶۱ هزار تماشاگر، میزبان خود را ۲ بر یک شکست دهد و جای خود در صدر جدول را تثبیت کند. گل پیروزی زردپوش‌های دورتموند را سانچو حدود یک ربع مانده به پایان بازی به ثمر رساند و سبب شد که تیمش گامی دیگر در مسیر موفقیت بردارد.

زردپوش‌های دورتموند در فصل جاری یک بار هم شکست نخورده و در چهارده بازی خود در فصل جدید ۱۱ بار پیروز شده و به سه تساوی دست یافته‌اند. در حالی که دورتموند با ۳۶ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی است، شالکه به رتبه ۱۴ جدول تنزل کرده است.

  • بایرن مونیخ ۳ − نورنبرگ صفر

به نظر می‌رسد که بایرن مونیخ بحران موقت خود را پشت سر گذاشته است. سرخ‌پوش‌های بایرن در حضور ۷۵ هزار تماشاگر توانستند مهمان خود، نورنبرگ را ۳ بر صفر شکست دهند. روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ با زدن دو گل از سه گل تیمش یکی از چهره‌های برتر میدان بود.

  • ولفسبورگ ۲ − هوفن‌هایم ۲

یکی از دیدارهای تماشایی هفته مصاف ولفسبورگ و هوفن‌هایم بود که پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. این نتیجه با توجه به عملکرد کم و بیش برابر دو تیم عادلانه بود.

  • بایر لورکوزن یک − آگسبورگ صفر

بایر لورکوزن نیز با پیروزی یک بر صفر مقابل آگسبورگ از برندگان هفته ۱۴ بوندس‌لیگا بود. لورکوزنی‌ها که هم از لحاظ مالکیت توپ و هم از لحاظ شمار حملات بر مهمان خود برتری داشتند، مصاف مقابل آگسبورگ را یک بر صفر به سود خود به پایان برده و جایگاه خود در رده‌های میانی جدول را تثبیت کردند. گل طلایی لورکوزن را وکاس آلاریو در دقیقه ۷۵ به ثمر رساند. او در دقیقه ۷۳ قدم به میدان گذاشته بود.

  • فرایبورگ ۳ − آر. بی. لایپزیگ صفر

یکی از برندگان بزرگ پیکارهای این هفته  فرایبورگ بود که مهمان قدرتمند خود، آر. بی. لایپزیگ را ۳ بر صفر شکست داد و سه امتیاز مهم به دست آورد. فرایبورگی‌ها در این مصاف خانگی در مقایسه با لایپزیگ فرصت‌های کمتری داشتند، اما از معدود موقعیت‌های خود نهایت استفاده را کرده و توپ را سه بار درون دورازه تیم مهمان جای دادند.

  • ماینتس یک − هانوفر یک

در نخستین دیدار بعد از ظهر یکشنبه تیم‌های ماینتس و هانوفر رویاروی هم قرار گرفتند. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ماینتس و هانوفر به ترتیب در رده‌های ۱۰ و ۱۷ جدول قرار دارند.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۳ − اشوتگارت صفر

بوروسیا مونشن‌گلادباخ همچنان تعقیب‌کننده‌ شماره یک دورتموند است. سفیدپوش‌های مونشن‌گلادباخ در آخرین دیدار هفته  که یکشنبه ‌شب برگزار شد، مهمان خود، اشتوتگارت را ۳ بر صفر شکست داده و بار دیگر رده‌ دوم جدول را به خود اختصاص دادند. گل‌های مونشن‌گلادباخ در عرض یک ربع (دقایق ۶۹، ۷۷ و ۸۴) به ثمر رسیدند. اشتوتگارت که در فصل جاری نسبتا ناموفق بوده، در رده ۱۶ است.

کد خبر 425056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha