همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اکوادور ضمن ابراز ناخرسندی از ادامه حضور بنیانگذار ویکی لیکس در سفارت این کشور در لندن خبر داد که دولت انگلیس کتبا ضمانت داده است که آسانژ را به آمریکا تحویل ندهد.

ضمانت کتبی انگلیس برای عدم تحویل آسانژ به آمریکا

به گزارش راشاتودی، لنین مورنو رئیس جمهوری اکوادور با اعلام اینکه انگلیس برای تحویل ندادن جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس به آمریکا ضمانت کتبی داده، گفت: با وجود این ضمانت کتبی، آسانژ اکنون می‌تواند پس از حدود شش سال ساختمان سفارت اکوادور را ترک کند.

جولیان آسانژ از بهار سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در شهر لندن پناهنده شده است. او نمی‌تواند از این ساختمان خارج شود، چرا که در صورت خروج، پلیس بریتانیا او را بازداشت خواهد کرد. او به اتهام تجاوز و آزار جنسی در سوئد تحت تعقیب است و دادگاهی در آن کشور، حکم جلب او را صادر کرده است.

پیشتر گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن داشت که «لنین مونرو» رییس‌ جمهوری اکوادور ممکن است آسانژ را از سفارت این کشور در لندن اخراج کند و به دولت بریتانیا تحویل دهد. مورنو چند ماه پیش، در جریان سفری به اسپانیا، گفته بود هیچ‌گاه موافق فعالیت‌های جولیان آسانژ نبوده است.

اکوادور، بهار سال جاری اعلام کرد که دسترسی آسانژ به اینترنت را برای جلوگیری از مداخله او در امور دیگر کشورها، قطع کرده است.

کد خبر 424713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha