سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان کانادایی در سرزمین‌های رام نشده و دوردست این کشور غار بزرگی را شناسایی کردند که تصور می‌شود تاکنون هرگز چشم انسان به درون آن نیفتاده است.

cave

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این غار بزرگ که در پارک استانی «ولز گری» قرار گرفته است در ماه آوریل در پرواز با هلی‌کوپتر شناسایی شد. دهانه این غار ۶۰ متر عرض و ۱۰۰ متر عمق دارد و به شکل یک حفره عظیم در سطح زمین دیده می‌شود.

به اعتقاد متخصصان یکی از دلایلی که چنین غار بزرگی تاکنون شناسایی نشده، این است که ۲۰ تا ۵۰ سال قبل دهانه این غار کاملا در زیر لایه‌ای از برف و یخ مدفون بوده است. این فرضیه در کنار موقعیت مکانی دوردست این غار محققان را به این نتیجه رساند که احتمالا تاکنون چشم هیچ انسانی به درون آن نیفتاده است.

در حال حاضر محققان در حال جستجوی سوابق محلی هستند تا شاید اسنادی از وجود این غار را در سوابق اقوام اولیه کانادا به دست آورند.

محققان تاکنون فرصت کافی را برای مطالعه این غار در اختیار نداشته‌اند و به منظور حفظ وضعیت طبیعی آن هنوز موقعیت دقیق غار را به طور دقیق اعلام عمومی نکرده‌اند.

در دهانه این غار آبشاری وجود دارد که در اثر ذوب شدن یخ‌های یک یخچال طبیعی جاری شده و در هر ثانیه ۱۵ مترمکعب آب از آن جاری شده و یک طرف از دهانه غار را می‌شوید. به اعتقاد محققان این آبشار نقش مهمی در شکل‌گیری ساختار غار دارد.

به گفته محققان این آبشار حدود دو کیلومتر جلوتر و در عمق ۵۰۰ متری زمین تبدیل به یک رودخانه زیرزمینی می‌شود. قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی اقدامات وسیعی برای اکتشاف این غار انجام پذیرد.

کد خبر 424459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha