همشهری آنلاین: روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نوشت: انتشار ویدیویی از سوی حزب‌الله که در آن عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف می‌گیرد نشان می‌دهد که این حزب توازن قوا را در دست داشته و تل آویو جرأت ندارد آن را بیازماید

موشك هاي حزب الله

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: اداره اطلاع رسانی و تبلیغات جنگ مقاومت (الاعلام الحربی) ویدیوئی به دو زبان عبری و عربی منتشر کرد که در آن با این عنوان «اگر گستاخی کنید پشیمان می‌شوید» به اسرائیل هشدار داد. پیام این فیلم این است : درحالی که نگرانی اسرائیل از قدرت حزب الله بسیار است اما باز هم از سوی حزب الله بیشتر تهدید می شود و سید حسن نصرالله دبیر کل این حزب تصمیم راهبردی مهمی برای بازکردن یک جبهه جدید در جولان گرفته است.

این روزنامه افزود: انتشار این ویدیو در چارچوب جنگ روانی فراینده است که همزمان شده با گزارش های اسرائیلی که از رسیدن یک محموله تسلیحاتی به حزب الله شامل سلاح های پیشرفته خبر می دهد و خود بر نگرانی اسرائیلی ها بخصوص از جبهه شمالی سرزمین های اشغالی خواهد افزود.

این روزنامه افزود: مقامات اسرائیلی در حال حاضر در اضطراب و هراس از توان حزب الله و گسترش نفوذ آن در شمال و شرق سرزمین های اشغالی به سر می برند و همین موضوع دلایل حمله موشکی به پایگاه های حزب الله و ارتش سوریه را ثابت می کند.

رای الیوم نوشت که آنچه قابل توجه است عدم بکارگیری جنگنده از سوی اسرائیل در این حملات از بیم سرنگونی آنها توسط سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ روسی است. همچین طبق گزارش منابع سوری موشک های پیشرفته سام نیز توانستند با موشک های اسرائیلی مقابله و حتی یکی از آنها را بر فراز بلندی های جولان منهدم کنند که خود پیام مهمی برای اسرائیل داشت.

رای الیوم ادامه داد زمانی که سید حسن نصرالله در پیام ویدیویی به اسرائیلی ها می گوید اگر گستاخی کنید پشیمان خواهید شد سخنی راست است و همین موضوع نیز باعث شده تا ارتش اسرائیل از ۲۰۰۶ تاکنون

جرأت حمله به لبنان را نداشته باشد و بسیاری از اسرائیلی ها سخنان دبیر کل حزب الله را بیشتر از ادعاهای مقامات اسرائیلی باور دارند.

رای الیوم اضافه کرد اسرائیلی ها اگر جرأت حمله به خود دهند همانند آنچه در سال ۲۰۰۶ رخ داد پشیمان خواهند شد زیرا تفاوت بسیاری بین قدرت کنونی حزب الله نسبت به ۱۲ سال قبل وجود دارد و قدرت موشکی آن بسیار پیشرفته تر و دقیق تر از سال های گذشته شده است.

کد خبر 424250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha