همشهری آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: هر گونه پرداخت مالی به استاد راهنما، مشاور و داور و تخصیص امتیاز در ترفیع و ارتقاء آنها منوط به همانندجویی پایان‌نامه است.

پايان نامه

به گزارش مهر، حسین سیمایی صراف با اشاره به برخی دیگر از اقدامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای جلوگیری از تقلب علمی، افزود: در داخل وزارت علوم جلسات هماهنگی با حضور قائم مقام وزیر علوم، معاونان آموزشی، دانشجویی و موسسه ایرانداک برگزار کرده‌ایم تا در مقابله با تقلب، هماهنگی داخلی نیز داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس تصمیمات آن جلسه مقرر شد، دو کارگروه مقابله با تقلب و پیشگیری از تقلب ایجاد شود که بزودی این کارگروه‌ها آغار به کار می‌کنند، دستورالعمل اجرایی کارگروه‌ها در معاونت حقوقی امضاء شده و بزودی جلسات آن تشکیل می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با بیان اینکه امیدواریم با مجموعه این اقدامات بتوانیم مقابله فراگیر و جدی در بحث تقلب علمی در تهیه آثار علمی داشته باشیم، افزود: اما ما فکر می‌کنیم آنچه که وزارت علوم، بیشتر می‌تواند در آن نقش داشته باشد، بحث پیشگیری است.

سیمایی صراف خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری بر حسب تکلیفی که قانون بر عهده ما قرار داده است، اقداماتی انجام داده‌ایم از جمله اینکه به دانشگاه‌ها بخشنامه‌ای ابلاغ کرده‌ایم که تصویب پروپوزال‌ها، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی باید در ایرانداک و سایر سامانه‌های مشابه، همانندجویی شود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه رساله دکتری آماده شد، نتیجه تحقیق به ایرانداک جهت همانندجویی ارسال می‌شود، هر گونه پرداخت مالی به استاد راهنما، مشاور و داور و تخصیص امتیاز در ترفیع و ارتقاء آنها منوط به همانندجویی در ایرانداک و صدور گواهی عدم همانند و مشابه بودن توسط ایرانداک است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تاکید کرد: این اقدامات همه با الهام از قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی تهیه و اجرا شده است.

کد خبر 424246
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha