همشهری آنلاین: نمایشگاه‌های کتاب شهر ادینبورگ در سراسر جهان از شهرت خاصی برخوردار است. در این شهر برای اولین بار نمایشگاهی مختص کتاب‌های علمی تخیلی و فانتزی برگزار خواهد شد.

نمايشگاه ادينبورگ

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از هرالد، کشور اسکاتلند یکی از کشورهایی است که کتاب و ادبیات جایگاه مهمی در امور روزمره مردم آن دارد و نمایشگاه‌های کتاب مثل فستیوال ادینبورگ نیز یکی از مهمترین اتفاقات این کشور محسوب می‌شود.

برای اولین بار در کشور اسکاتلند نمایشگاه کتاب اختصاصی کتاب‌های فانتزی و علمی تخیلی افتتاح خواهد شد که در نوع خود در دنیا اولین نمایشگاه خواهد بود. نمایشگاه ادینبورگ یکی از مهمترین فستیوال‌های کتاب در جهان است ولی تا کنون بخش مجزایی برای کتاب‌های علمی تخیلی نداشته است و به نوعی نمایشگاه کتاب سایمرا (Cymera ) در شهر ادینبورگ این وظیفه را برعهده خواهد داشت.

شهر ادینبورگ در سال ۲۰۰۴ از سوی یونسکو به عنوان پایتخت ادبی جهان برگزیده شد. در سال‌های گذشته نویسندگان بسیاری از سراسر جهان در فستیوال‌های کتاب این شهر حضور یافتند.

گفتنی است نمایشگاه کتاب سایمرا با همکاری دو دانشگاه شهر گلاسکو و دانشگاه ناپیر شهر ادینبورگ ماه ژوئن سال آینده در سه روز برگزار خواهد شد.

کد خبر 423880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha