همشهری آنلاین: ترامپ در یک پست توییتری جدید خبر از توافق بین دولت‌های آمریکا و مکزیک بر سر ورود قانونی مهاجران داده است. بر اساس این توافق، قرار است تا زمان بررسی پرونده متقاضیان مهاجرت به آمریکا، این افراد در خاک مکزیک بمانند.

مرز آمريكا و مكزيك

به گزارش دویچه وله، روز شنبه ۳ آذر، دونالد ترامپ با انتشار یک پست توییتری خبر از توافق با دولت جدید مکزیک داد. توافق بر سر سرنوشت هزاران مهاجر آمریکای جنوبی که در خاک مکزیک به سر می‌برند و خواستار ورود به خاک آمریکا هستند.

بر اساس این توافق، دولت آمریکا موظف شده است پرونده افراد متقاضی ورود به آمریکا را در اسرع وقت بررسی کند. ترامپ در پست توییتری خود تاکید کرده است که این افراد تا زمان روشن شدن سرنوشت پرونده‌شان در مراجع حقوقی آمریکا، باید در خاک مکزیک بمانند.

خبر توافق بین دولت ترامپ و دولت جدید مکزیک ابتدا توسط روزنامه "واشنگتن پست" منتشر شده بود. این روزنامه نوشته بود که انتشار این خبر با استقبال پناهجویان روبه‌رو شده و امید سفر آنان به آمریکا را افزایش داده است.

باید یادآور شد که هزاران نفر از ساکنان کشورهای آمریکای مرکزی از جمله شهروندان هندوراس به علت فقر و بیکاری با هدف مهاجرت به آمریکا به مکزیک آمده‌اند.

پیش از اعلام توافق بین دولت آمریکا و دولت مکزیک، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده بود که هرگاه مکزیک مانع از عبور پناهجویان از مرز مشترک خود با آمریکا نگردد، آمریکا مرز خود را با مکزیک کاملا مسدود کرده و به تجارت با آن کشور پایان خواهد داد.

تهدیدهای دولت آمریکا در ارتباط با کاروان پناهجویان آمریکای جنوبی در سایه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا شدت گرفته بود.

بر اساس خبر "واشنگتن پست" مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با مقامات دولت جدید مکزیک درباره سرنوشت این پناهجویان به توافق رسیده است.

از این توافق به عنوان توافقی کوتاه‌مدت یاد شده است. قرار است که در میان‌مدت و در درازمدت اقدامات لازمه برای مقابله با عوامل ناظر بر سفر و فرار شهروندان آمریکای جنوبی و تلاش‌آن‌ها برای ورود به آمریکا صورت گیرد.

پست توییتری ترامپ درباره توافق با دولت مکزیک در تناقض با اظهارات اولگا سانچز کوردرو، وزیر کشور دولت جدید مکزیک است.

وزیر کشور مکزیک رسیدن به هرگونه توافقی با دولت آمریکا را تکذیب کرده است. سانچز کوردرو گفته است که گفت‌وگوهایی در این‌باره صورت گرفته ولی هنوز توافقی امضا نشده است.

"واشنگتن پست" اعلام کرده است که این توافق می‌تواند ظرف چند روز آینده، به‌ویژه پس از شروع رسمی کار دولت جدید مکزیک از سوی مسئولان دو کشور امضا شود.

باید یادآور شد که دولت جدید مکزیک روز اول دسامبر رسما کار خود را آغاز می‌کند.

کد خبر 423619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha