همشهری آن کاروان پناهجویان در حالی به مرز مکزیک با آمریکا نزدیک شدند که ارتش ایالات متحده با تشدید تدابیر امنیتی در مرز علاوه بر نصب سیم خاردار موانعی نیز در مرز با مکزیک ایجاد کرده است.

سيم خاردار در مرز آمريكا با مكزيك

به گزارش یورونیوز، حدود ۴۰۰ نفر که از کاروان اصلی پناهجویان آمریکای مرکزی در مکزیکوسیتی جدا شده اند روز سه شنبه وارد شهر مرزی تیخوانا شدند. سازمان های مدافع حقوق بشر هشدار می دهند که شمار بیشتری از پناهجویان در روزهای آینده به مرز نزدیک خواهند شد.

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که روز چهارشنبه به منطقه مرزی به مکزیک سفر خواهد کرد. بیش از ۷ هزار سرباز آمریکایی برای مقابله با ورود کاروان پناهجویان به مرز با مکزیک اعزام شده اند.

اکثر پناهجویان این کاروان اهل هندوراس هستند. اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دو گذرگاه مرزی در مجاورت تیخوانا را بسته است تا به وزارت دفاع اجازه دهد در مرز مانع و سیم خاردار نصب کنند.

همزمان با این تحولات پیش نویس قطعنامه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد عملکرد کمیساریای عالی این سازمان در امور پناهندگان تصویب شد. آمریکا تنها کشوری بود که به این قطعنامه رای منفی داد. به گفته واشنگتن در پیش نویس این قطعنامه به برخی از نگرانی های آمریکا در مورد مهاجران توجه نشده است.

تیخوانا در ایالت باخا کالیفرنیا در شمال غربی مکزیک واقع شده است. این ایالت با ایالت کالیفرنیای آمریکا هم مرز است. تیخوانا تنها ۳۸ کیلومتر با شهر سن دیگو در آمریکا فاصله دارد.

کد خبر 422652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha