همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: به محض اجرای مصوبه پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به این سازمان، آن را برای پرداخت بدهی‌های معوقه به مراکز درمانی، دارویی و تجهیزات پزشکی دولتی و خصوصی هزینه می‌کنیم.

مدير عامل بيمه سلامت

به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی، در نشست خبری با خبرنگاران در محل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: با پرداخت این اعتبار، اولویت با بدهی‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و خدماتی درمانی بخش‌های دولتی و خصوصی است که پرداخت می‌شود.

موهبتی گفت: چهارشنبه هفته گذشته دولت مصوبه‌ای داشت که ۵۰۰ میلیون یورو را به زودی ابلاغ کند. در برخی شایعات آمده ممکن است با پرداخت این ۵۰۰ میلیون، بودجه سالانه سازمان بیمه سلامت کاسته شود که امیدواریم این اتفاق نیفتد، زیرا قرار است این مبلغ صرف بدهی ها شود.

موهبتی بیان کرد: به محض پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو، پرداخت بدهی معوقه ارائه‌دهندگان خدمت را آغاز خواهیم کرد.

  • هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت پرداخت شد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بدون اشاره به میزان بدهی این سازمان از پرداخت هزار میلیارد تومان به ارائه دهندگان خدمت خبر داد و گفت: پرداخت بدهی‌های سلامت به روز شده است

وی با تاکید بر اینکه پرداخت های بیمه سلامت به ارائه دهندگان سلامت منظم شده است، افزود: البته وظیفه اصلی بیمه سلامت، فقط توزیع مبالغ است که از سازمان برنامه بودجه تامین شده است.

وی ادامه داد: تا پایان این هفته نیز هزار میلیارد تومان اعتبارات به تامین کنندگان پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: بر اساس قانون ۶۰ درصد مطالبات ارائه کنندگان خدمات سلامت به صورت علی‌الحساب همان موقع دریافت سند پرداخت می‌شود و برای پرداخت بقیه سه ماه فرصت داریم. تاکنون ۷۰ درصد مطالبات مهر مراکز بخش دولتی و ۶۰ درصد مطالبات مرداد و شهریور بخش خصوصی را پرداخت کرده‌ایم.

موهبتی افزود: انتظار این است که بتوانیم این نظم را ادامه دهیم و امیدواریم در پنج ماه باقیمانده، بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی همچنین به پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: با موافقت صندوق توسعه ملی، سازمان مدیریت و بانک مرکزی، امیدواریم به زودی این مبلغ را دریافت کنیم.

وی در مورد نسخه‌نویسی الکترونیک نیز گفت: تاکنون ۴۵ مرکز در استان کرمان تحت پوشش طرح نسخه الکترونیکی قرار گرفته‌اند و امید است که بتوانیم این طرح را تا بهمن ماه در تمام مراکز استان اجرا کنیم.

کد خبر 423019

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha