چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ای‌بی‌سی(شرکت آمریکایی پخش) یک شبکه پخش تلویزیونی تجاری و گل سرسبد گروه تلویزیونی ای‌بی‌سی -دیسنی، شرکتی از شبکه‌های رسانه‌ای دیسنی شعبه کمپانی دیسنی است.

اي‌بي‌سي

ای‌بی‌سی(ABC) شبکه رادیویی را ۱۲ اکتبر ۱۹۴۳ به‌عنوان جانشین شبکه ان‌بی‌سی بلو تاسیس کرد.در سال ۱۹۴۸ این شبکه کارش را به پخش تلویزیونی توسعه داد.

شبکه رادیویی ای‌بی‌سی  مخاطبانش کم‌کم رشد کردند.در سال ۱۹۴۶ با مبلغی کمتر از ۳۹ میلیون دلار ایستگاه رادویی دابلیو ایکس وای زد(WXYZ) دیترویت را از پخش کینگ ترندل(King Trendle) به ست آورد که تا سال ۱۹۸۴ این ایستگاه را دراختیار داشت.

ای بی‌سی رقیب حریص ان‌بی‌سی(NBC) و سی‌بی‌اس (CBS) شد.

در سال ۱۹۴۷  پنج درخواست برای مجوز تاسیس ایستگاه تلویزیونی برای نیویورک‌ سیتی، لس‌آنجلس،شیکاگو، سانفرانسیسکو و دیترویت  داد.

تلویزیون ای‌بی‌سی در ۱۹ آوریل ۱۹۴۸ اولین شعبه‌اش با نام دبلیواف‌آی‌ال-تی‌وی (WFIL) در فیلادلفیا آغاز به کار کرد.اولین برنامه‌اش آن دِ کرنر(Om the Corner) با حضور هنری مورگان بود.

نیمه دهه ۱۹۵۰ ،ای‌بی‌سی با یونایتد پارامونت تیتر(United Paramount Theatres) که شعبه‌ای از پارامونت پیکچرز(Paramount Pictures) بود، ترکیب شد.در دهه ۸۰ بعد از خرید ۸۰ درصد  سهام شبکه ورزشی کابلی ای‌اس پی‌ان(ESPN) شرکت والد ای‌بی‌سی با کپیتال سیتیز کامیونیکیشنز(Capital Cities Communications)، مالک چندین نشریه چاپی و ایستگاه رادیو و تلیویزون یکی شد.شرکت والت دیسنی در سال ۱۹۹۶ بیشتر دارایی‌های کپیتال سیتیز/ای‌بی‌سی را خرید.

از سال ۲۰۰۷ وقتی رادیو ای‌بی‌سی(معروف به کومولوس مدیا نتورکز-Cumulus Media Networks ) به سیتادل برودکستینگ(Citadel Broadcasting) فروخته شد، ای‌بی‌سی پخش برنامه‌هایش را تا حد بسیار زیادی منحصر به پخش تلویزیونی کرد.ای‌بی‌سی ،پنجمین شبکه پخش قدیمی ِ مهم در دنیا و سومین شبکه بزرگ تلویزونی جوان به خاطر نام اختصاصری‌اش که از سه حرف اول الفبا انگلیسی تشکیل شده اغلب "شبکه الفبا"(Alphabet Network)  نیز خوانده می‌شود.

اولین تلاش‌ها برای بین‌المللی کردن شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی به دهه ۵۰ برمی‌گردد؛ وقتی که لئونارد گولدنسون با الگو گرفتن از مدل یونایتد پارامونت تیترز(UPT) تلاش کرد همان استراتژی‌ها را که برای ورود یوپی‌تی به بازار جهانی انجام داده بود،در ای‌بی‌سی استفاده کند.به گفته گولدنسون اولین فعالیت جهانی ای‌بی‌سی پخش تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در ژوئن ۱۹۵۳ بود.سی‌بی اس و ان‌بی‌سی نتوانستند به موقع این رویداد را پخش کنند.

گولدنسون با کسب ۵۱ درصد سهام شبکه‌هایی که آمریکای مرکزی را پوشش می‌داد تلاش کرد سرمایه‌گذاری بین‌المللی انجام دهد و در ۱۹۵۹  وردویژن اینترپرایز(Worldvision Enterprises)،توزیع کننده برنامه را تاسیس کرد.او همچنین با به دست آوردن ۵ درصد سهام دو شبکه جدید داخلی در ژاپن، در اوایل دهه ۵۰ در این کشور هم سرمایه‌گذاری کرد.

گولدنسون نیمه دهه ۶۰ در پخش بیروت هم سرمایه‌گذاری کرد.

ای‌بی‌سی در وب‌سایتش استودیوهای این شرکت را رهبر توسعه، تولید و استراتژی توزیع محتوای تفریحی-سرگرمی و ارائه‌کننده کلیدی محتوا برای گروه سرگرمی ای‌بی‌سی معرفی کرده‌است.

این شرکت که در پخش برنامه خانواده محور و مختص به کودکان جزو اولین‌هاست خط‌مشی حریم شخصی آنلاین کودکان و نوجوانان را نیز تهیه و تدوین کرده‌است.

مخاطبان برای استفاده از برنامه‌های ای‌بی‌سی می‌توانند سراغ اپلیکیشن مخصوص این شرکت بروند.

کد خبر 422626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha