همشهری آنلاین: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: حملات رژیم اشغالگر از روز گذشته ۲۱ آبان ماه تاکنون به شهادت ۶ فلسطینی و زخمی شدن ۲۵۹ نفر دیگر منجر شده است.

حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه

سرویس خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: یک فلسطینی در حمله نیروهای اشغالگر به گروهی از شهروندان فلسطینی در شمال نوار غزه شهید شد.

  • تشییع پیکرهای شهدای فلسطینی در غزه

هزاران فلسطینی در مراسم تشییع پیکرهای شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شرکت کردند.

هزاران نفر از اهالی نوار غزه در مراسم تشییع پیکرهای شهدای حملات هوایی ارتش اسرائیل به مناطق مسکونی، حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعارهایی خواستار گرفتن انتقام خون این غیرنظامیان فلسطینی شدند.

  • هواپیماهای رژیم صهیونیستی شمال نوار غزه را هدف قرار داد

شبکه تلویزیونی المنار در خبری فوری اعلام کرد، هواپیماهای رژیم صهیونیستی یکی از قرارگاههای مقاومت فلسطین را در شمال بیت لاهیا، شمال نوار غزه، هدف قرار دادند.

  • قطر تشدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد

قطر در بیانیه ای تشدید حملات هوایی ارتش اسرائیل به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی ها و وخامت اوضاع امنیتی در غزه منجر شد، محکوم کرد.

تشدید حملات نظامیان اشغالگر اسرائیل اوضاع بحرانی در نوار غزه را که از چند سال پیش در محاصره شدید و ظالمانه قرار دارد، پیچیده تر می کند.

حملات هوایی جنگنده های اسرائیلی به مناطق مختلف نوار غزه از جمله مناطق غیر نظامی از دیروز ادامه دارد و موجب رعب و وحشت درمیان شهروندان فلسطینی شده است.

  •  شائول موفاز: قدرت بازدارندگی ما از بین رفته است

­حساب کاربری گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در توئیتر به نقل از شائول موفاز، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نوشت... قدرت بازدارندگی از بین رفته است و ما دیگر راهبردی نداریم و این حماس است که دستور کار را وضع می کند.

  •  چهار موشک از نوار غزه به اشکول شلیک شد

شبکه تلویزیونی المنار در خبری فوری به نقل از رسانه های صهیونیستی اعلام کرد، لحظاتی قبل چهار موشک از نوار غزه شلیک شد و در اشکول فرود آمد.

  • ۱۵۰ حانواده غاصبان صهیونیست از اطراف غزه فرار کرده اند

به نوشته رسانه های صهیونیستی  تا به این لحظه ۱۵۰ خانواده غاصبان صهیونیست از بیم موشک های مقاومت از اطراف غزه فرار کرده اند.

  • افشاگری روزنامه صهیونیستی معاریو از فرار صهیونیستها از اطراف نوار غزه

گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو از فرار شهرک نشینان صهیونیست از اطراف غزه در پی اصابت صدها فروند موشک مقاومت خبر داد و اعلام کرد جوانان فلسطینی از صهیونیست ها غنائم جنگی گرفتند.

گردانهای شهید عز الدین القسام در صفحه کاربری خود در توئیتر به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: شماری از ساکنان اطراف غزه در حال ترک شهرکهای صهیونیست نشین هستند.

این روزنامه به نقل از شهرک نشینان صهیونیست در حال فرار نوشته است : «ما هیچ گزینه دیگری نداریم و باید خیلی زود به جای دیگری نقل مکان کنیم. »

گردانهای عز الدین قسام در توئیت دیگری نوشت جوانان فلسطینی با عبور از دیوار حائل، مقادیری ادوات نظامی ارتش رژیم اشغالگر را به غنیمت گرفتند و در کمال سلامت از مقر "ملکه" در شرق غزه خارج شدند.

در صفحه کاربری شاخه نظامی حماس در توئیت دیگری به نقل از روزنامه معاریو آمده است: «دهها تن از خانواده های شهرک نشینان خانه های خود را در اطراف غزه ترک کرده اند و در حال فرار از موشک باران پیاپی مقاومت به سمت مرکز فلسطین اشغالی هستند. جوانان فلسطینی سیم های خاردار حائل را بریدند و یکی از مواضع تک تیراندازان رژیم اشغالگر را در شرق غزه به کنترل خود در آوردند و در کمال سلامت بازگشتند.

  •  نشست امنیتی نتانیاهو با وزیر جنگ و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مقامات نظامی این رژیم نشست امنیتی برگزار کرد.

پایگاه اینترنتی دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد: نتانیاهو عصر دیروز (۱۲ نوامبر) در محل وزارت دفاع (جنگ) این رژیم در تل آویو، نشست امنیتی با وزیر دفاع (جنگ)، رئیس ستاد مشترک ارتش و فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل برگزار کرد

  • تجمع روزنامه نگاران فلسطینی در نوار غزه 

روزنامه نگاران فلسطینی در نوار غزه برای اعلام همبستگی با شبکه الاقصی، تجمعی در نوار غزه برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع، اقدام جنگنده های ارتش اسرائیل در تخریب کامل ساختمان شبکه الاقصی در غزه را محکوم کردند

  • محمود عباس برای پیگیری اوضاع غزه به رام الله باز می گردد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با کوتاه کردن سفر خود به کویت، به رام الله باز می گردد تا اوضاع نوار غزه را پیگیری کند.

  • شهادت پنج نفر در نوار غزه 

شمار شهدای حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه به پنج نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، از روز گذشته تاکنون، شمار شهدای فلسطینی به شش نفر و آمار زخمی ها به ۲۵۹ نفر رسیده است.

  • فرار سه هزار شهرک نشین از مناطق اطراف نوار غزه

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت از فرار دسته جمعی شهرک نشینان از مناطق اطراف نوار غزه خبر داد و اعلام کرد هتل ها در شهر ایلات برای اسکان سه هزار نفر از شهرک نشینانی که از جنوب فرار کرده اند، آماده می شوند.

  •  تصمیمی برای جنگ گسترده در غزه وجود ندارد

یک منبع سیاسی به رسانه های اسرائیلی گفت، ارزیابی ما آن است که واکنش اسرائیل به تشدید حملات هوایی به نوار غزه منجر خواهد شد، اما تصمیمی برای گسترش عملیات زمینی و جنگ گسترده وجود ندارد.

  • حماس و جهاد اسلامی بیش از ۲۰ هزار موشک در اختیار دارند

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین بیش از بیست هزار فروند موشک در نوار غزه در اختیار دارند.

  • سخنگوی کمیته های مقاومت فلسطین: تل آویو را هدف قرار می دهیم

سخنگوی کمیته های مقاومت فلسطین هشدار داد، تداوم حماقت رژیم صهیونیستی موجب می شود تل آویو در فهرست اهداف مقاومت قرار بگیرد.

خالد ازبط در گفتگو با خبرنگار المسیره گفت، روز گذشته رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب حماقت، غافلگیر شد، عملیات کنونی دشمن عملیات امنیتی پیچیده و منطبق با امکانات و تجهیزاتی است که در اختیار دارد

اما بیداری و ثبات مرزبانان ما موجب شده است تا جنایتی که آنان در سر داشتند تمام و کمال عملی نشود، به همین دلیل درگیری هایی با برداران و مجاهدان ما آغاز شد تا شاهد شهادت تعدادی از این عزیزان باشیم. گروههای مقاومت به ویژه شاخه های نظامی آنان باید به سرعت خود را آماده کنند تا بتوانند پس از تشییع شهدا و تصمیم محافل سیاسی برای پاسخگویی به این نفوذ نظامی، که با سوء استفاده از آرامش ناشی از تلاش های سیاسی بین المللی عملی شد، وارد عمل شوند.

وی افزود، تصمیم ما پاسخگویی به این جنایت است و آنچه تا به حال رخ داده است یعنی شلیک موشک به شهرک های اطراف نوار غزه یا هدف قرار دادن اتوبوس نظامیان صهیونیست تنها واکنش اولیه بوده است.

وی هشدار داد، دشمن اگر در پی آن باشد تا به تجاوزاتش به نوار غزه ادامه دهد این کار به این معنی است که دامنه اهداف ما نیز توسعه خواهد یافت و ممکن است به پس از بئر السبع یعنی به دورتر از فاصله چهل کیلومتری برسد، حتی اگر ناچار شویم دامنه اهدافمان را تا تل آویو و آنسوی تل آویو هم گسترش خواهیم داد.

رسانه های صهیونیستی به کشته یا زخمی شدن بیش از هفتاد شهرک نشین اعتراف کردند

رسانه های دشمن صهیونیستی به کشته شدن دو شهرک نشین و زخمی شدن هفتاد نفر دیگر در شهر عسقلان و شهرک های  صهیونیست نشین اطراف نوار غزه، اعتراف کردند.

  • جهاد اسلامی: توانایی تشدید حملات موشکی را داریم

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد گردانهای القدس و اتاق عملیات مشترک مقاومت توانایی ادامه حملات را با قدرت بیشتر از گذشته دارد.

تروریسم اسرائیلی، مقاومت را متوقف نخواهد کرد، بلکه گزینه های گسترده ای پیش روی ما قرار دارد. تشدید حملات هوایی اسرائیل به ساختمان های مسکونی و غیرنظامی، اصرار بر تجاوزگری است

گردانهای عزالدین قسام، تصاویر هدف قرار دادن اتوبوس حامل سربازان صهیونیست را پخش کرد

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، تصاویر هدف قرار دادن یک دستگاه اتوبوس حامل سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را در مرزهای نوار غزه پخش کرد.

  • اعتراف صهیونیست ها به ضعف گنبد آهنین 

رسانه های اسرائیلی فاش کردند سامانه گنبد آهنین فقط توانست صد موشک از ۳۷۰ موشک شلیک شده از نوار غزه را سرنگون کند. نشست فوق العاده کابینه امنیتی  رژیم صهیونیستی در ساعت نه صبح امروز برگزار شد.

  • از سرگیری حملات موشکی گروه های مقاومت

گروه های مقاومت در نوار غزه حملات موشکی به فلسطین اشغالی را از سر گرفتند و همزمان آژیر خطر در شهرک های اطراف نوار غزه به صدا در آمد. راکت هایی از نوار غزه به شهرک های سدیروت و عسقلان شلیک شده است.

  • تعطیلی سازمان های دولتی در نوار غزه 

در پی ادامه تنش و حملات هوایی اسرائیل، همه سازمان های دولتی به جز بیمارستان ها در نوار غزه تعطیل شد.

  • حملات هوایی نظامیان صهیونیست به نوار غزه

هواپیماهای ارتش اسرائیل که در حال گشت زنی گسترده بر فراز نوار غزه هستند، یک محل متعلق به گروه های مقاومت را در غرب شهر خان یونس هدف قرار دادند. همچنین هواپیماهای نظامی اشغالگران یک ساختمان مسکونی پنج طبقه را در مرکز نوار غزه بمباران کردند. هواپیماهای ارتش اشغالگر، پاسگاه پلیس دریایی فلسطین در غرب نوار غزه را هدف قرار دادند.

  • شهادت یک فلسطینی در شرق رفح

یک فلسطینی به اسم"موسی ایاد علی عبد" که روز دوشنبه در شرق رفح به شدت زخمی شده بود به شهادت رسید.

کد خبر 422558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha