یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای اروپا، پس از مخالفت ترامپ با ایده ارتش اروپا، به انتقاد از رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

دونالد تاسك- رئيس شوراي اروپا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دونالد تاسک رئیس شورای اروپا، پس از مخالفت ترامپ با ایده ارتش اروپا، به انتقاد از رئیس جمهور آمریکا پرداخت.  

تاسک روز شنبه پس از آنکه ترامپ مخالفت خود را با ایده تشکیل ارتش اروپایی اعلام کرد، ضمن انتقاد از رئیس جمهور آمریکا، وی را به مخالفت با یک اروپای قدرتمند و متحد متهم کرد.   

رئیس شورای اروپا در سخنرانی خود در آستانه جشن صدمین سالروز استقلال لهستان گفت: این نخستین بار در طول تاریخ است که یک دولت آمریکا خواهان یک اروپای متحد و قدرتمند نیست.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سیاستمدار اهل لهستان تاکید کرد، درباره حقایق سخن می گوید و نه تبلیغات.   

تاسک این اظهارات را پس از آن بیان کرد که ترامپ روز جمعه در توئیتی از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به دلیل حمایتش از تشکیل یک ارتش اروپایی انتقاد کرده بود.  

تاسک پیش از این هم از رئیس جمهور آمریکا انتقاد و وی را به تلاش برای برهم زدن نظم موجود پس از جنگ جهانی دوم متهم کرده بود.  

وی در مصاحبه با روزنامه لهستانی گازتا ویبورکزا گفت: به اعتقاد وی ترامپ به دنبال دنیایی است که در آن آمریکا در یک طرف قرار دارد و مجموعه ناهمگونی از دیگر کشورها در طرف دیگر.  

وی همچنین درباره ظهور آنچه وی جنبش های لباس قهوه ای ها خواند، افرادی از داخل اتحادیه اروپا که با متحد شدن آن مخالفند، هشدار داد.  

لباس قهوه‌ای‌ها نام مستعار نیروهای شبه نظامی نازی آلمان است. علت این اسم گذاری رنگ لباس آنها بود.

کد خبر 422326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha