یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه‌ای از نقاشی‌های سیدمحمد فدوی عصر جمعه ۲۵ آبان پس از ۱۶ سال در نگارخانه والی به نمایش درمی‌آید.

نمايشگاه نقاشي هاي فدوي در والي

به گزارش همشهری آنلاین، فدوی که آثارش به شاعرانگی و هویت ایرانی شهره است، در این مجموعه بیش از ۱۵ تابلوی نقاشی را به نمایش می‌گذارد که با تکنیک میکس‌مدیا روی مواد مختلف مانند چوب، مقوا و بوم اجرا شده‌اند؛ آثاری که این هنرمند در سه سال اخیر خلق کرده و بر استفاده از وسائل مختلف غیر از قلم‌مو تاکید دارد.

موضوع آثار فدوی در این تابلوها بافت کهن شهرهایی مانند کرمان و یزد است. فضای این شهرهای با اصالت ایرانی تبدیل به تابلوهایی شده‌اند که میان رئالیسم و انتزاع در حرکت‌اند. آخرین نمایشگاه انفرادی فدوی سال ۱۳۸۱ در نگارخانه برگ برگزار شده بود و از آن پس این هنرمند در چند نمایشگاه گروهی شرکت داشت.

فدوی متولد ۱۳۳۵ و دارای دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تهران است. او عضو هیات علمی دانشکده هنرهای تجسمی پردیس هنرهای زیبا در دانشگاه تهران است و پیش از این به عنوان رئیس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا، مدیر گروه هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی، مدیر عامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و... فعالیت داشته است.

فدوی علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعدد در ایران آثار خود را در نمایشگاه‌ها یا کارگاه‌هایی در اردن، هانوفر، برلین، مراکش و سئول به نمایش گذاشته است. او سابقه انتشار مقاله‌های متعدد و کتاب‌هایی مانند «تصویرسازی در عصر صفوی و قاجار»، مجموعه مقاله‌های اولین دوسالانه دیوارنگاری شهر تهران، «اتروسک تمدن شگفت‌انگیز» و «فنون تصویرسازی» را در کارنامه دارد.

نمایشگاه آثار سیدمحمد فدوی ۲۵ آبان تا ششم آذر هر روز جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره ۷۲ برپاست.

کد خبر 422276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha