همشهری آنلاین: سامانه موشکی تلاش با شلیک سه فروند موشک صیاد، در نخستین روز برگزاری رزمایش ولایت ۹۷ اهداف هوایی را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار داد.

رزمایش

به گزارش ایرنا، ستاد خبری رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 روز دوشنبه گزارش داد: سامانه موشکی تلاش یکی از جدیدترین سامانه های پدافندی قرارگاه خاتم الانبیاست که می‌تواند اهداف را در ارتفاع متوسط و بلند مورد اصابت قرار دهد.

سامانه موشکی در این رزمایش با شلیک سه فروند موشک صیاد، سه هدف هوایی را مورد اصابت قرار داد.
سامانه موشکی تلاش با تلفیق با رادار ایرانی افق، حاصل طراحی و ساخت صنایع دفاعی ایران است، در این رزمایش به کار گرفته شد.

در همین راستا امیر دریادار دوم سید محمود موسوی، سخنگوی رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 گفت: سامانه های موشکی تلاش، پرنده هایی که در قالب نیروی دشمن قصد نفوذ به منطقه رزمایش داشتند را مورد هدف قرار دادند و اجازه ندادند هیچ پرنده ای وارد منطقه شده و این محدوده را به سلامت ترک کنند.

وی با تبریک این موفقیت به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع دفاعی وزارت دفاع افزود: تحویل چنین سامانه هایی با دارا بودن قابلیت های منحصر بفرد و درصد اصابت بالا، با وجود تحریم‌های ظالمانه به مدافعان آسمان ولایت باعث شد تا امروز شاهد آن باشیم که هیچ آزمایش ناموفقی در صحنه رزمایش اتفاق نیفتد.

رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97، امروز دوشنبه با اعلام رمز «یا خاتم الانبیا (ص)» توسط امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس هیات مدیره رزمایش در بخش های وسیعی از شمال مرکز و غرب کشور و در مساحتی به وسعت تقریبی نیم میلیون کیلومتر مربع آغاز شد.

این رزمایش با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و با حضور نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان های پروازی نیروی هوایی ارتش و شبکه دیده بانی بصری و اپتیکی درحال برگزاری است.

شبکه فرماندهی و کنترل کشف و شناسایی رهگیری و انهدام اهداف متخاصم اجرای عملیات پدافندی در محیط جنگ الکترونیک بهره برداری از سامانه های اکتشافی غیرفعال بکارگیری سامانه های پدافند هواپایه با سرنشین و بدون سرنشین مقابله با موشک های ضد رادار و موشک های کروز از جمله مواردی است که در این رزمایش تمرین می شود.

کد خبر 421071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha